//
کدخبر: ۲۷۵۱۵۲ //

واتس اپ که به کاربران امکان تشخیص اطلاعات جعلی را می‌دهد

ویژگی "جستجوی وب" در واتساپ به کاربران امکان می‌دهد تا پیام‌ها را در وب جستجو کنند و از صحت آن‌ها باخبر شوند.

واتس اپ که به کاربران امکان تشخیص اطلاعات جعلی را می‌دهد

کاربران واتس اپ ناگهان شاهد نمایش آیکن ذره‌بین در کنار پیام‌های پرتکرار شدند. به گفته سایت هک رید، محبوب ترین برنامه پیام رسان فوری در جهان، ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بررسی کنند که آیا اطلاعات موجود در یک پیام معتبر است یا جعلی.

این ویژگی در حال حاضر در انگلستان، آمریکا، برزیل، ایرلند، مکزیک، اسپانیا و ایتالیا در دسترس است. نکته قابل توجه این است که کاربران WhatsApp در حال حاضر می‌توانند پیام‌هایی که حداقل پنج بار یا بیشتر ارسال شده اند را بررسی کنند.

این ویژگی جدید با عنوان "جستجوی وب" به کاربران امکان داده است تا هر پیام متنی را که می خواهند از طریق مرورگرشان بررسی کنند، بارگذاری نمایند. شایان ذکر است که این ویژگی در حال حاضر فیلم ها و تصاویر را نمی‌پذیرد. کارکرد اصلی این ویژگی جدید، کنترل گسترش اطلاعات نادرست است.

در حقیقت به محض اینکه کاربران آیکن ذره‌بین را انتخاب ‌کنند، نوار جستجو در مرورگر وب راه اندازی خواهد شد، جایی که می‌توانند محتوای پیام را در آنجا بارگذاری و صحت آن را بررسی کنند.

واتس اپ 2

این شرکت اظهار داشت که روشی ساده برای بررسی پیام های جعلی ارائه کرده است. با استفاده از این ویژگی، افراد می‌توانند نتایج اخبار یا منابع اطلاعاتی مطالبی که دریافت کرده اند را پیدا کنند. به دلیل اینکه این اپلیکیشن از رمزگذاری end-to-end استفاده می‌کند، نمی‌تواند محتویات پیغام‌های مبادله‌شده از طریق این پلت فرم را بررسی کند.

WhatsApp پیامهایی را که بیش از پنج بار تحت عنوان پیام های پرتکرار، ارسال شده‌اند طبقه بندی می‌کند. این ویژگی برای کلیه نسخه های برنامه از جمله iOS و Android منتشر می‌شود. با این وجود، ممکن است مدتی طول بکشد تا در سراسر جهان در دسترس قرار گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان