//
کدخبر: ۲۷۴۸۵۴ //

پتنت اثر انگشت تمام صفحه هوآوی به زودی اجرایی خواهد شد

سنسور اثر انگشت طی سالیان سال یکی از بخش‌هایی بوده است که در گوشی‌های هوشمند بیشترین جابجایی را داشته است.

پتنت اثر انگشت تمام صفحه هوآوی به زودی اجرایی خواهد شد

از پنل جلویی به پنل پشتی دستگاه و لبه راست در کنار محل قرارگیری این سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه به صورت عمودی و یا افقی، همه و همه از جمله مواردی بودند که بیشترین مانور را بین سنسور اثر انگشت دستگاه‌های مختلف نشان می‌داده است. پتنت اثر انگشت تمام صفحه هوآوی قرار است دوباره وضعیت کنونی سنسور اثر انگشت را به شیوه‌ای جدید تغییر دهد.

1

به گزارش سرویس فناوری فرتاک نیوز، همانطور که گفته شد مانور زیادی در بخش سنسور اثر انگشت شاهد هستیم و بلاخره چند سالی است این موضوع از بخش بیرونی دستگاه به بخش داخلی منتقل شده است و درحال حاضر بیشتر تلفن‌های همراه چه پرچمدار و چه میانرده همگی از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کنند. خیلی از کمپانی‌های تولید کننده گوشی هوشمند مثل سامسونگ پای خود را یک قدم جلوتر گذاشته‌اند و سنسور اثر انشگت تلفن همراه خود را حتی با وجود اینکه زیر نمایشگر قرار دارد اما با این وجود با عملکردی متفاوت نسبت به مابقی کمپانی‌ها وارد بازار کرده است.

پتنت اثر انگشت تمام صفحه هوآوی کاربردی خواهد بود؟

اما هرچه قدر هم این موارد بهبود پیدا بکنند نسبت باز هم محلی برای قرارگیری انگشت کاربر مشخص شده است و آزادی عمل در این زمینه وجود ندارد اما ظاهرا پتنت اثر انگشت تمام صفحه هوآوی قرار است این آزادی عمل را به کاربر هدیه بدهد و کاربران قادر باشند بدون نیاز به قرار دادن انگشت خود در محلی خاص از نمایشگر، قفل گوشی خود را باز نمایند.

طرح هوآوی این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند با قرار دادن انگشت خود در هر محلی از نمایشگر قفل دستگاه را باز نماید. با حضور این قابلیت در صورت اضافه شدن قابلیت نرم افزاری به این بخش سخت افزاری کاربر دارنده تلفن همراه قادر است محلی خاص برای قرار دادن انگشت خود برای باز شدن قفل دستگاه مشخص کند و با اینکار شخص دیگری با توجه به اینکه محل از پیش مشخص شده را نمی‌داند قادر به باز کردن قفل دستگاه حتی با وجود داشتن اثر انگشت شخص نیست.

هنوز مشخص نیست که چه زمان شاهد آغاز شروع قرار گرفتن این طرح در دستگاه‌های هوآوی هستیم اما با توجه به جدی بودن و تمرکز ویژه هوآوی در این بخش به احتمال زیاد پرچمدار‌های سال 2021 هوآوی دارای این ویژگی خواهند بود. برنامه‌های زیادی هم اکنون این ویژگی را به صورت نرم افزاری به کاربر ارائه می‌دهند اما با حضور این قابلیت به صورت سخت افزاری و نرم افزاری در زیر پوسته رابط کاربری، کاربر قادر است تا تمام برنامه‌های خود را در صورت نیاز با این روش رمزگذاری کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۸۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان