//
کدخبر: ۲۷۴۸۴۸ //

سرفیس Duo مایکروسافت یک ماه دیگر از راه می‌رسد

بالاخره پس از یک سال انتظار؛ دیشب کمپانی مایکروسافت به طور رسمی از تاریخ عرضه و قیمت نهایی اولین گوشی تاشو اندرویدی خود رونمایی کرد.

سرفیس Duo مایکروسافت یک ماه دیگر از راه می‌رسد

طبق اعلام رسمی مایکروسافت، گوشی تاشو Surface Duo ماه آینده در تاریخ 10 سپتامبر (20 شهریور) به بازار عرضه خواهد شد، اما قیمت این محصول بسیار بالا خواهد بود.

مایکروسافت مانند سایر رقبای خود برچسبت قیمت بسیار بالایی را برای گوشی تاشو اندرویدی Surface Duo در نظر گرفته و با قصد دارد تا نسخه پایه این محصول را با قیمت 1399 دلاری به فروش برساند.

البته باید در نظر داشته باشید که قیمت سرفیس دو نسبت به سایر گوشی‌های تاشو موجود در بازار مقداری ارزان‌تر است؛ به طور مثال سرفیس Duo از گلکسی فولد سامسونگ 600 دلار و از گلکسی Z Flip نزدیک به 100 دلار ارزان‌تر خواهد بود.

gsmarena_0033432

به گزارش سرویس فناوری فرتاک نیوز، سرفیس Duo اولین گوشی اندرویدی مایکروسافت بوده و با ترکیب دو صفحه‌ نمایش 5.6 و 8.1 اینچی یک صفحه نمایش واحد را ایجاد می‌کند.

ضخامت این دستگاه در زمان باز بودن، 4.8 میلی‌متر بوده و مایکروسافت ادعا می‌کند این گوشی نازک‌ترین دستگاه موجود در بازار است. یکی از اصلی‌ترین ایرادات این محصول، حاشیه بسیار زیاد در نیمه بالایی و پایینی و در اطراف صفحه نمایش دستگاه است که در سال 2020 چندان دلپذیر به نظر نمی‌رسد.

مایکروسافت گوشی سرفیس Duo را به تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون 855 به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره سازی داخلی 128 و 256 گیگابایت مجهز کرده است. این گوشی دارای یک دوربین 11 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.0 بوده که به‌ همراه یک فلش LED در حاشیه بالایی نمایشگر راستی قرار گرفته است. مایکروسافت مدعی است قابلیت سوپر زوم این دستگاه می‌تواند تا 7 برابر بزرگنمایی دیجیتال انجام دهد؛ همچنین دوربین این دستگاه از قابلیت‌های ضبط ویدئو 4K با نرخ 60 فریم‌ در ثانیه و EIS نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی اصلی سرفیس Duo قابلیت مولتی‌تسکینگ آن است که به لطف حضور سیستم‌عامل اندروید 10 موجب کارایی بسیار بالای این دستگاه شده است. مایکروسافت برای سرفیس Duo یک رابط کاربری منحصر بفرد ایجاد کرده تا از ویژگی دو نمایشگر بودن آن بیشترین استفاده را ببرد. مایکروسافت همچنین اپلیکیشن‌های اندرویدی آفیس و OneDrive را برای Surface Duo بهینه سازی کرده و برنامه‌های دیگر از جمله کیندل آمازون نیز یک نسخه‌ی ویژه برای این دستگاه توسعه داده‌اند.

نمایشگرهای سرفیس Duo به وسیله یک لولای 360 درجه‌ به یک‌دیگر متصل شده‌اند و هر دو نمایشگر این دستگاه از قلم‌های سرفیس مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کنند. باتری 3577 میلی‌آمپرساعتی سرفیس Duo قابلیت پخش ویدیو تا 15.5 ساعت را دارد و تا 27 ساعت در استفاده‌های روزمره جوابگو خواهد بود. باتری این محصول به کمک یک شارژر 18 واتی نیز شارژ می‌شود که در محتویات درون جعبه‌ی این دستگاه موجود است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان