//
کدخبر: ۲۵۱۳۸۶ //

وعده شبکه‌های اجتماعی به خشکاندن ریشه دروغ‌پراکنی درمورد کرونا

شرکت‌های بزرگ اینترنتی آمریکا وعده دادند اطلاع‌رسانی غلط در مورد کرونا را ریشه‌کن و انتشار محتوای معتبر در مورد این ویروس را تقویت کنند.

وعده شبکه‌های اجتماعی به خشکاندن ریشه دروغ‌پراکنی درمورد کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

شرکت های فیس بوک، گوگل، توییتر، مایکروسافت، ردیت، یوتیوپ و لینکدین با صدور بیانیه ای مشترک، همکاری با هم برای پرداختن به بحران کرونا را اعلام کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: به میلیون ها نفر کمک می کنیم تا ارتباط آنها برقرار باشد، در حالی که با انتشار اطلاعات غلط درمورد این بیماری مقابله می کنیم.

در بیانیه مزبور تاکید شده است که این شبکه های اجتماعی، اطلاعات مهم و به روزشده با هماهنگی سازمان های بهداشت و درمان دولتی در سراسر جهان را در اختیار مردم قرار می دهند.

شرکت های اینترنتی ذکر شده همچنین از دیگر شرکت ها دعوت کردند برای حفظ سلامت مراجعان خود، در این تمهیدات نقشی داشته باشند.

فیس بوک با صدور بیانیه جداگانه ای اعلام کرد که درجهت جلوگیری از اطلاعات غلط و محتوای زیان بار درمورد بیماری کرونا گام هایی برداشته است. این محدودیت ها شامل ممانعت از تبلیغاتی است که با هدف ایجاد جو تشویش و وحشت یا ترویج روش های درمانی اثبات نشده منتشر می شود.

شرکت های اینترنتی مذکور این تصمیم را درپی افزایش شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان اتخاذ کردند.

چند کشور در سراسر جهان برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر این بیماری قرنطیه را به اجرا گذاشته اند و این روش در برخی شهرها و ایالت های آمریکا نیز درپیش گرفته شده است.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تازه ترین آمار از ابتلای ۱۸۸,۴۳۳ نفر در سراسر جهان حکایت دارد که ۷ هزار و ۴۹۹ نفر فوت شده و ۸۰ هزار و ۸۷۳ بهبود یافته اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان