//
کدخبر: ۲۵۴۸۸۸ //

۹ طرح فناورانه دانشگاه آزاد برای مقابله با کرونا

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای ۹ طرح فناورانه در دانشگاه آزاد برای کمک به مقابله و درمان ویروس کرونا در آینده نزدیک خبر داد.

 ۹ طرح فناورانه دانشگاه آزاد برای مقابله با کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه جلسه دیدار نوروزی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه با دکتر محمدمهدی طهرانچی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است، گفت: در این جلسه یک بحث تحلیلی از شرایط دنیا در دوره شیوع ویروس کرونا مطرح شد. امروز جهان در حال تجربه یک تحول جدی در حوزه علم و فناوری است و به نظر می‌رسد این اتفاق می‌تواند آغاز یک برنامه‌ریزی برای ایجاد تحول و جهش جدید باشد.

وی با بیان اینکه طلیعه ایجاد فناوری‌های امروز دنیا از پرتاب ماهواره اسپوتنیک از سوی روسیه به فضا آغاز شد، گفت: در آن زمان شرایطی در دنیا حاکم شد که کشورها به شکل خاصی شروع به برنامه‌ریزی برای ایجاد فناوری و تکنولوژی کردند. امروز شرایط پیش آمده درجهان به علت شیوع ویروس کرونا شبیه این اتفاق است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد تأکید کرد: اگر ما در کشور با یک نگرش بلندنظرانه به این قضیه نگاه کنیم، این شرایط می‌تواند آغاز جهش جدید در حوزه فناوری باشد؛ چرا که امروز تمام دنیا در یک خط ایستاده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در جلسه امروز نگاه به حاکمیت و شیوه‌های حکمرانی در جهان پسا کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گفت: همچنین اداره کل‌های این معاونت گزارشی از فعالیت‌های خود در سال گذشته، به خصوص در یک ماه اخیر، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ارائه دادند.

وی با بیان اینکه در اپیدمی بیماری کرونا یک وجه مهم، بخش فناوری است، اظهار کرد: معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری برای کمک به مقابله و درمان ویروس کرونا اقداماتی مهمی را در یک ماه گذشته انجام داده که گزارش آن سه‌شنبه ۱۹ فروردین به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد افزود: از ۲۰ اسفندماه سال گذشته بیش از ۱۴۰ طرح فناوری در حوزه مقابله با ویروس کرونا در یک کمیته متمرکز در پارک علم و فناوری بررسی شده است. همچنین بیش از ۱۰ جلسه برگزار شده و با ارزیابی‌های صورت گرفته ، ۹ طرح در این حوزه انتخاب شدند که در آینده نزدیک تجاری‌سازی می‌شوند.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین در این جلسه مواردی از جمله آموزش مجازی فناوری، بررسی چالش‌های فناوری در مراکز رشد به صورت مجازی و ... مورد بررسی قرار گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۸۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان