//
کدخبر: ۲۴۸۶۲۲ //

مدال‌های رنگین مسابقات جهانی تایلند در دستان مخترعان ایرانی

تیم اختراعات دانش آموزی و دانشجویی ایران با شرکت ۱۰ اختراع و دریافت ۲ مدال طلا، ۲ نقره و کسب دوجایزه ویژه و کسب دیپلم افتخار از مسابقات جهانی دانشگاهی دانشگاه ملی کشور تایلند و کسب عنوان طرح برتر جهانی از KIPA کره جنوبی؛ پرچم کشورمان را در میان سایر کشورهای دارای قدرت تکنولوژی به نمایش درآوردند.

مدال‌های رنگین مسابقات جهانی تایلند در دستان مخترعان ایرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

امیر عباس محمدی کوشکی روز جمعه  اظهار داشت: تیم اختراعات ایران در روز ملی مخترعین تایلند ۱۳ لغایت ۱۷ بهمن ماه در مسابقات جهانی اختراعات و تکنولوژی های نوین کشور تایلند پرچم ایران را در سکوی اول و دوم بالا برد.

دانشجو دانشگاه علمی و کاربردی اسفراین ادامه داد: تیم اختراعات ایران متشکل از دانش آموزان و دانشجویان ایرانی هم زمان با بزرگ ترین نمایشگاه و مسابقات جهانی نرم افزاری و بازی ها و اپلیکیشن های جهانی در تایلند؛ اختراعات و دستاوردهای پژوهشی خود را با دیگر کشورها در مسابقات جهانی اختراعات تایلند به رقابت گذاشتند.

وی ادامه داد: در این مسابقات کشورهایی از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، کرواسی، تایوان، هند، مالزی، عربستان، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن و سایر کشورها با دوهزار مخترع باهم رقابت کردند.

محمدی توضیح داد: این مسابقات توسط سازمان مالکیت فکری جهانی و زیر نظر سازمان مالکیت فکری تایلند و با حمایت مستقیم دولت تایلند و وزارت علوم و اقتصاد کشورهای منطقه توسط سازمان ملی تحقیقات تایلند (NRCT) و فدراسیون مخترعین جهانی (IFIA)  با همکاری سازمان های دیگر کشور ها در حوزه اختراعات و پژوهش جهانی از جمله سازمان مالکیت فکری کره جنوبی و سازمان (KIPA) و(SIIF)  کره جنوبی با حضور سران ملی و جهانی اختراعات و وزارت علوم تایلند در ماه فوریه (بهمن ماه) ۲۰۲۰ در بانکوک پایتخت این کشور برگزار شد.

وی در ادامه توضیح داد: تیم دانش آموزی ایران با اختراعات مهندسی پزشکی و پزشکی در حوزه اختراعات پزشکی مدال نقره را توسط تیم اختراعات (شهریار شریعتی، عادل احمدی فریمان و مدال طلا را توسط فاطمه ابراهیمی مفرد) در این حوزه برای کشور کسب کردند.

این مخترع تصریح کرد: تیم اختراعات و پژوهش دانشجویی  ایران نیز در حوزه های تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و الکترونیک توانستند مدال طلا را توسط تیم اختراعات (امیرعباس محمدی کوشکی، مجید نوری، فائز کارگری، زهرا قضاوی، غزل سهرابی، نگار عطایی و آرایانا نوری) بدست آورند و روی سکو قرار گیرند.

وی ادامه داد: همچنین زهرا نادری و اقای میثم پور یوسفیان و علی نوری نیز توانستند مدال نقره را کسب کنند و روی سکوی دوم قرار گرفتند.

دستکش های هوشمند و مدال آور

این دانشجو دانشگاه اسفراین در خصوص اختراعات ارائه شده توضیح داد: دستکش هوشمند راهنمایی و رانندگی با قابلیت نمایش و کنترل ترافیک با ال سی دی (LCD) که در ان قرار گرفته را می توان برای صدور جریمه  و قابلیت راکت دستی با ال ای دی های سبز (LED) و زرد و قرمز برای کنترل چهار راه‌ها و هدایت ماشین ها استفاده کرد.

سرپرست تیم اختراعات ایران همچنین تصریح کرد: سیستم بیمارستان هوشمند و تخت هوشمند بیماران که دارای اسکنر (پردازنده) و کنترل علائم حیاتی بیماران و ارتباط بیمار از طریق تخت با داروخانه - پرستار و دکتر است. همچنین دستبند هوشمند برای افرادی که آلزایمر دارند نیز مورد توجه سایر کشور ها قرار گرفت. این دستبند با قابلیت کنترل و ردیابی و ذخیره اطلاعات بیمار کمک بسیاری به خانواده هایی که افراد آلزایمری دارند، می‌کند.

وی توضیح داد: دستکش هوشمند راهنمایی و رانندگی سه سیستمی ماموران راهنمایی و رانندگی در یک دستکش قرار گرفته است. در پشت این دستکش  LCD قراردارد که قابلیت نمایش تمامی نقاط ترافیکی یک شهر با رنگ های سبز و قرمز را دارد. این امر کمک بسیاری به مامور راهنمایی و رانندگی جهت کنترل ترافیک می‌کند؛ این سیستم قابلیت اتصال به مرکز کنترل ترافیک را نیز دارد و ماموران میتوانند پلاک و علت تخلف را به صورت وویس گفته و به مرکز ارسال کنند. همچنین این سیستم در نرم افزار عددها را در محل پلاک و علت تخلف را به نوشتار تبدیل کرده و جریمه صادر می‌شود.

روز ملی «مخترعان تایلند» به همراه نمایشگاه بین المللی اختراعات، نوآوری و مالکیت های فکری کشور تایلند از تاریخ ۲ الی ۶ فوریه ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ لغایت ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ با حضور مخترعانی از کشورهای مختلف از جمله ایران درمرکز نمایشگاهی شهر بانکوک (BITEC) برگزار گردید.

همه ساله به مناسبت روز ملی مخترعان در کشور تایلند نمایشگاهی با هدف نمایش اختراعات و نوآوری ها در سطح ملی و بین المللی در شهر بانکوک برگزار می گردد. در این دوره در حدود ۷۰۰ اختراع و نوآوری ارائه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۶۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان