//
کدخبر: ۲۳۷۷۶۳ //

در انتظار ۷ ایده استارتاپی در ۲۰۲۰

مشاغلی با امنیت بالا که بیشترین تأثیرگذاری در صنعت دنیا را در سال‌جاری میلادی خواهند داشت

در انتظار 7 ایده استارتاپی در 2020
به گزارش فرتاک نیوز،

از سیمانی که دی‌اکسیدکربن را جذب می‌کند تا ژن‌های انسانی مهندسی شده و الگوریتم‌هایی برای صرفه‌جویی در مواد غذایی؛ اینها راهکارهای  شرکت‌ها برای مرتفع کردن مشکلات به روش‌های ابتکاری هستند. در اینجا به معرفی 7 استارتاپ می‌پردازیم که در سال2020 قرار‌است غوغایی برپا کنند.

Solidia
وقتی صحبت از تغییرات آب‌وهوایی به میان می‌آید، سیمان یکی از مقصران اصلی خواهد بود، چراکه تولید آن، حدود 7درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان را تشکیل می‌دهد. Solidia که در آگوست2019 تاسیس شده و دفتر آن در نیوجرسی است، از یک فرایند ثبت‌شده برای رفع این مشکل استفاده کرده و سنگ آهک را با ماده مصنوعی جایگزین می‌کند که نیاز به دمای پایین‌تر و انرژی کمتری نسبت به روش‌های سنتی دارد. سیمان، دی‌اکسیدکربن را به‌سختی جذب می‌کند و همه اینها به یک فرایند تولید با کاهش 70درصدی کربن تبدیل می‌شود.

Shape Therapeutics
دفتر این شرکت در سیاتل قرار دارد و در حال توسعه فناوری‌ای است که می‌تواند RNA انسان را برای اصلاح جهش یا از بین بردن بیماری‌ها اصلاح کند.
این استارتاپ در سال2018 راه‌اندازی شده و برخی از کارشناسان درباره‌اش می‌گویند، روشی که آنها بر رویش کار می‌کنند، دقیق‌تر از روند بسیار پیشرفته
 Crispr-Cas9 است.

Better.com
به گزارش سایت Inc ، این شرکت تلاش می‌کند با ارائه خدماتی آنلاین، روند درخواست وام مسکن قدیمی را ارتقا دهد. شرکت، هزینه یا کمیسیون نمی‌گیرد ولی در عوض پول خود را به‌همراه بهره آن دریافت می‌کند. 
درحالی‌که درخواست وام مسکن به روش سنتی می‌تواند هفته‌ها طول بکشد، ثبت وام در Better.com به لطف یک فرایند عمدتاً خودکار فقط چند دقیقه به‌طول می‌انجامد. این شرکت در سال2019 بیش از 4میلیارد دلار به صاحبان خانه وام داده است. آنها در آگوست، 160میلیون دلار بودجه داشتند که کل بودجه اکنون به 254میلیون دلار رسیده است.

Afresh
خرده‌فروشان آمریکایی همه‌ساله حدود 18میلیارد دلار مواد غذایی فاسد شده را دور ریخته‌اند که این 
موضوع هم از نظر مالی و هم از نظر زیست‌محیطی بد بوده است. 
استارتاپ Afresh نرم‌افزاری ساخته که از الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی برای کمک به فروشگاه‌ها برای بهینه‌سازی موجودی مواد‌غذایی تازه استفاده می‌کند. برخی از فروشگاه‌هایی که با این استارتاپ کار کرده‌اند، گزارش داده‌اند که به‌کار بردن روش‌های ارائه شده در اپلیکیشن لپ‌تاپی باعث کاهش 50درصدی در دورریز مواد غذایی شده است.

Understory
این استارتاپ حسگرهای هوا ایجاد می‌کند که 125هزار نقطه اطلاعاتی در ثانیه را جمع‌آوری و مواردی مانند بارش، باد، دما، فشار هوا و رطوبت را ردیابی می‌کند. داده‌های گردآوری‌شده به تعیین پرداخت مطالبات مربوط به بیمه خودرو که وابسته به بارش تگرگ است، کمک خواهد کرد؛ رویکرد جدیدی برای بیمه که می‌تواند سریع‌تر و دقیق‌تر پرداخت‌ها را انجام دهد. در گام بعدی، این استارتاپ به‌دنبال گسترش کارش به بیمه ساختمانی و کشاورزی است.

Movandi
چرخش به سمت 5G شبکه بی‌سیم نسل پنجم در سال2019 آغاز شده و در سال2020 اوج خواهد گرفت. اما برخی از کارشناسان نگران هستند که این فناوری که به لطف توانایی انتقال سریع حجم زیادی از داده‌ها، از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است، به اندازه کافی برای مناطقی با جمعیت متراکم قابل دسترسی نباشد. هدف Movandi اصلاح آن است.
 این استارتاپ فناوری‌ای ایجاد می‌کند که دسترسی به باندهای 5G را گسترش می‌دهد.

Petal
این استارتاپ با استفاده از عواملی مانند درآمد و صورتحساب‌های بانکی، مشخص می‌کند که آیا شما واجد شرایط دریافت کارت اعتباری هستید یا خیر. این شرکت نیویورکی این استارتاپ به لطف بودجه 330میلیون دلاری کار خود را به شکلی گسترده در سال2020 گسترش خواهد داد.

کاهش دورریز
استارتاپ Afresh  نرم‌افزاری ساخته که از الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی برای کمک به فروشگاه‌ها برای بهینه‌سازی موجودی مواد‌غذایی تازه استفاده می‌کند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۷۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان