//
کدخبر: ۲۲۷۶۰۷ //
معاون وزیر ارتباطات:

کاربردی‌کردن فناوری‌ فضایی در زندگی مردم

معاون وزیر ارتباطات بر لزوم کاربردی کردن فناوری فضایی و شفاف سازی خدمات مبتنی بر این فناوری در زندگی مردم تاکید کرد.

کاربردی‌کردن فناوری‌ فضایی در زندگی مردم
به گزارش فرتاک نیوز،

فرهاد معارفی در بازدید از دستاوردهای فضایی و زیرساخت‌های مرکز تجمیع، یکپارچه‌سازی و آزمون پژوهشگاه فضایی ایران، با تاکید بر اینکه باید برای کاربردی کردن فناوری فضایی در زندگی مردم تلاش کرد، گفت: مردم باید کاربرد فناوری فضایی را در زندگی خود حس کنند و متخصصان و محققان این حوزه باید آگاهی‌های لازم را در این خصوص به مردم ارائه دهند.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات افزود: اگر نتایج و دستاوردهای پژوهشگران و فعالین حوزه فضایی در زندگی مردم و ارکان مختلف کشور، از سوی مردم درک شود، علاوه بر افزایش حمایت و مطالبه عموم، توفیقات این حوزه نیز بیشتر می شود.

وی با اشاره به ضرورت تشریح و ایجاد نیاز در بین مردم و مسوولان تاکید کرد و گفت: در زمینه علوم و فناوری‌های پیشرفته‌ای چون حوزه فضایی، شفاف‌سازی خدمات ناشی از این حوزه در زندگی افراد و ترویج علم در بین عموم مردم در پیشبرد اهداف فنی و تخصصی بسیار مهم است.

معارفی افزود: پژوهشگاه فضایی ایران باید در کنار ماموریت اصلی خود، به نقش کاربردها و خدمات فضاپایه در تسهیل و تسریع رفع نیازهای کنونی جامعه و تلاش برای فراهم‌آوردن زندگی راحت‌تر و باکیفیت‌تر برای عموم مردم، با کاربرد فناوری فضایی توجه ویژه داشته باشد.

حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز در این بازدید با اشاره به نقشه راه کشور در حوزه فناوری فضایی و رسالت اصلی مجموعه پژوهشگاه، به عنوان سازمانی دانش‌محور، تصریح کرد: فعالیت‌های این پژوهشگاه در قالب سه حوزه کاری اصلی شامل کسب دانش فنی ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، توسعه بخش خدمات فضاپایه و گسترش سرریز فناوری حوزه فضایی به سایر صنایع در سطح کشور انجام می شود.

صمیمی، نیروی انسانی متخصص، توانمند و نخبه پژوهشگاه فضایی را بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی این مجموعه دانست و تاکید کرد: حفظ، پرورش و پاسداشت این مجموعه جوان و توانمند از نیروی انسانی، رسالت مهمی است که باید با حمایت وزارت ارتباطات در انجام این رسالت بکوشیم.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، تصریح کرد: با رویکرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه کاربردها و خدمات‌رسانی از فناوری فضایی، همواره تلاش کردیم با استفاده از داده‌های حوزه فناوری‌های فضایی و با اطلاعاتی جامع و دقیق از این فناوری‌ها، مدیران و مسئولان ارشد کشور و نهادهای مختلف را در فرآیند تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کلان در حوزه‌های ذی‌ربط یاری کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۶۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان