//
کدخبر: ۲۱۰۸۷۲ //

تازه‌ترین تصمیم تروریسم اقتصادی واشنگتن علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا در تازه ترین تصمیم تروریسم اقتصادی واشنگتن؛ آژانس فضایی ایران را در فهرست تحریم ها قرار دارد.

تازه‌ترین تصمیم تروریسم اقتصادی واشنگتن علیه ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

این اقدام ضد ایرانی آمریکا در شرایطی انجام می شود که فرانسه در صدد انجام اقداماتی برای حفظ برجام است و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم بارها از مذاکره و رسیدن به توافق سخن گفته است.

اگرچه اقدامات پمپئو و جان بولتون برای ممانعت از هرگونه تماس یا گفت وگو برای حل مشکلی که تصمیم نابخردانه خودشان عامل آن شده است، تازگی ندارد اما همزمانی این تصمیم ها با تلاش های دیپلماتیک کشورها برای حفظ برجام، نشان می دهد؛ کاخ سفید به دنبال امریکنیسم است و چندجانبه گرایی تنها در صورتی معنا می یابد که مطابق خواست نامشروع و غیرقانونی دولت ترامپ باشد. وزیر خارجه آمریکا در گام نخست پس از نشست مشترک خبری ترامپ-مکرون با رسانه های همسو در آمریکا مصاحبه کرد و با بیان اظهارات اهانت آمیز، علاوه بر اینکه نشان داد ترامپ در حوزه سیاست خارجی دست برتر ندارد، بلکه پمپئو و تیم "ب" که اکنون متزلزل‌تر از گذشته شده‌اند، دست به هر کاری می زنند تا تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران پایان نیابد.

وزیر خارجه ترامپ دلیل تصمیم امروز خود برای تحریم این صنعت علمی و فناوری غیرنظامی ایران را اتهام تکراری گسترش موشک های بالستیک و سلاح های کشتار جمعی برشمرده است در حالی که خود این کشور بزرگترین تولید کننده تروریسم در جهان است که اسناد آن در نهادهای بین المللی منتشر شده و مقامات فعلی و پیشین کاخ سفید هم به آن اعتراف کرده اند، اخیرا از پیمان موشک هسته ای میان برد خارج شد و یک موشک کروز آزمایش کرد.

این اقدام آمریکا به شورای امنیت کشانده شد و روسیه و چین دو منتقد اصلی رفتارهای مخرب و تحریک آمیز آمریکا بودند و سایر اعضا هم به پیدایش خطر مسابقه تسلیحاتی هشدار دادند.

در دستور اجرایی امروز وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این آژانس فضایی، دو ‌موسسه مرتبط با آن هم در فهرست تحریم ها قرار گرفته است. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا، تلاش ایران برای ارسال ماهواره به منزله توسعه موشک های بالستیک دانسته شده و در صدد برآمده است تا آن را نقص برجام عنوان کند.

شاید بر کسی پوشیده نباشد که برخی محدودیت های برجام در سال ۲۰۲۰ پایان می‌یابد و تیم "ب" به دنبال آن است تا با استفاده از واژه‌هایی که تاریخ مصرف آنها گذشته است بین فعالیت های علمی ایران با برخی مسایل پیشین که موجب قطعنامه‌های شورای امنیت شده بود، ارتباطی برقرار سازد.

شاهد این ادعا تلاش های پمپئو برای متقاعد ساختن اعضای شورای امنیت به بازگرداندن قطعنامه ۱۹۲۹ است که البته چیزی بیشتر از آب در هاون کوبیدن نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۸۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان