//
کدخبر: ۲۱۶۲۱۷ //

آزمایشگاه الکترواپتیک در پژوهشگاه فضایی ایران افتتاح شد

آزمایشگاه الکترواپتیک حسگرهای فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران افتتاح شد.

آزمایشگاه الکترواپتیک در پژوهشگاه فضایی ایران افتتاح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

و به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، روز چهارشنبه مورخ ٣ مهر، آزمایشگاه الکترواپتیک گروه حسگرهای فضایی پژوهشکده مکانیک در شیراز با حضور دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران و معاونان و مدیران این پژوهشگاه و مهندس سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افتتاح شد.

بنا به این گزارش، در این مراسم، دکتر رحیم اقرء رئیس پژوهشکده مکانیک در خصوص راه اندازی آزمایشگاه الکترواپتیک، گفت: ایجاد چنین آزمایشگاهی در بخش الکترواپتیک صنعت فضایی کشور با راهبرد ایجاد زیرساخت دانش اپتیکی متناسب با پیشبرد ماموریت‌های فضایی در این حوزه حساس، اقدامی ضروری بوده که با تلاش متخصصان پژوهشکده مکانیک و اخذ مشاوره‌های جامع از نخبگان دانشگاهی و تحقیقاتی کشور، راه اندازی شده و آماده بهره‌برداری است.

اقرء اظهار داشت: آزمایشگاه الکترواپتیک با مساحت ۱۰۶ متر فضای تمیز ١٠٠٠٠، شامل ٣۶ متر فضای ١٠٠٠ و ٣٣ متر فضای اتاق تاریک بر اساس استانداردهای ISO۱۴۶۴۴ و ECSs-ST- ۷۰-OIC طراحی و ساخته شده است.   در داخل این آزمایشگاه سه سکوی ضد ارتعاش با میرایی بیش از ٩٨ درصد ارتعاش محیط وجود دارد که برای صحه سنجی حسگرهای ستاره، خورشید و افق زمین  تجهیز شده است.

رئیس پژوهشکده مکانیک تصریح کرد: اکنون، چیدمان‌های تست و صحه سنجی حسگرهای فضایی خورشید، ستاره و افق زمین برپا شده در این آزمایشگاه، آماده پوشش دهی نیاز داخلی پژوهشگاه و خدمات رسانی به فعالان حوزه استراتژیک اپتیک و فوتونیک کشور است.

اقرء درباره ویژگی‌های این آزمایشگاه افزود: این آزمایشگاه با متراژ و کلاس کاری طراحی شده یکی از با کیفیت‌ترین آزمایشگاه‌های الکترواپتیک کشور است.

رئیس پژوهشکده مکانیک از خصوصیات بارز این آزمایشگاه را فراهم نمودن بسترهای الکترونیکی و اپتیکی در کلاس تمیز برای تجمیع المان های اپتیکی، مونتاژ قطعات الکترونیکی و تست حسگرها است، برشمرد که براساس استانداردهای فضایی باید در کلاس ١٠٠٠ انجام شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۲۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان