//
کدخبر: ۲۱۴۹۸۷ //

راه میانبر هواوی برای دانلود سرویس های گوگل در میت ۳۰

شرکت هواوی قابلیتی را در موبایل های سری «میت۳۰» احیا کرده تا کاربران آن بتوانند دستگاه را به دلخواه خود شخصی سازی کنند و سرویس های گوگل را روی دستگاهشان نصب کنند.

راه میانبر هواوی برای دانلود سرویس های گوگل در میت ۳۰
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از گیزمودو،  شرکت هواوی به تازگی سری موبایل «میت ۳۰» را رونمایی کرده است. سخت افزار این دستگاه ها ارتقا یافته و دوربین های دستگاه ها خارق العاده هستند. از سوی دیگر نمایشگرهای عظیم و بدون لبه آنها توجه بسیاری از کاربران و کارشناسان را به خود جلب کرده است. اما این دستگاه ها یک نقطه ضعف اصلی دارند.

به دلیل تحریم های آمریکا علیه هواوی، در سری موبایل های جدید این شرکت  اپلیکیشن های گوگل وجود ندارد. این بدان معناست که  خریداران دستگاه مجبور هستند از سرویس های موبایل هواوی استفاده کنند که جایگزین گوگل شده اند.

در این میان هواوی یک راه میانبر برای کاربرانش ارائه کرده است؛ کاربران می توانند قفل «بوت لودر» موبایل های سری «میت۳۰» را باز کنند. این در حالی است که هواوی در ماه می ۲۰۱۸ تصمیم گرفت این قابلیت را در موبایل های خود حذف کند.

بوت لودر (‌boot loader )برنامه ای است که به طور پیش فرض در گوشی اندروید  نصب می شود و هر زمان که موبایل روشن می شود، برای فعال کردن سیستم عامل شروع به کار می کند. بوت لودر مخصوص به گوشی نبوده و هر دستگاهی که یک سیستم عامل داشته باشد، حتماً به بوت لودر هم نیاز خواهد داشت (حتی تلویزیون های هوشمند) . به عبارت دیگر گوشی شما از یک هارد برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می کند. پارتیشن هایی از این هارد متعلق به سیستم اندروید، برنامه های شما و سایر قسمت ها است.

«ریچارد یو» یکی از مدیران ارشد هواوی در این باره می گوید:  ما قابلیت های باز کردن قفل بوت لودر را محدود کرده بودیم زیرا می خواستیم امنیت بیشتری برای مشتریانمان فراهم کنیم. اما اکنون  آزادی بیشتری برای مشتریان فراهم می کنیم تا آنها بتوانند موبایل را به دلخواه خود شخصی سازی کنند.  

هرچند این روش برای هواوی یا مشتریانش ایده آل نیست اما بازکردن قفل دستگاه ها سبب می شود کاربران راحتتر بتوانند سرویسهای گوگل پلی را روی دستگاه هایشان نصب کنند.  باز کردن قفل بوت لودر  فراتر از توانایی های کاربران عادی موبایل است و به همین دلیل مشخص نیست این ویژگی تاثیری در فروش دستگاه های هواوی دارد یا خیر.

باتوجه به آنکه موبایل های سری «پی ۳۰» و « میت ۲۰» هواوی فروش قدرتمندی داشته اند،  هواوی  قصد دارد ۲۰ میلیون موبایل میت ۳۰ بفروشد. اما باید در نظر گرفت موبایل های گفته شده برخلاف « میت ۳۰ » به اکوسیستم گوگل دسترسی داشته اند، بنابراین نمی توان از هم اکنون میزان فروش میت ۳۰ را تخمین زد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۹۸۷ //
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان