//
کدخبر: ۹۳۷۲۳ //
عصر امروز صورت گرفت

نمایش «پایان یک داعش»‌ در پوسترها و کاریکاتورهای هنرمندان ۶۴ کشور

آثار برگزیده هنرمندان 64 کشور حاضر در مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «پایان یک داعش» در حوزه هنری به نمایش در آمد.

نمایش «پایان یک داعش»‌ در پوسترها و کاریکاتورهای هنرمندان 64 کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

 همزمان با «یوم النکبة» (۱۴می سالروز به رسمیت‌شناختن رژیم صهیونیستی) نمایشکاه آثار برگزیده مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش» در سه بخش پوستر، کارتون و کاریکاتور در حوزه هنری به نمایش در آمد.

در این مراسم، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، مسعود نجابتی مدیرگروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه و هنرمندانی همچون محمدعلی رجبی، احمدرضا دالوند، علیرضا ذاکری و کورش زارعی حضور داشتند و آثار در گالری‌های ابوالفضل عالی و خانه عکاسان حوزه هنری به نمایش در آمد.

شجاعی درباره این نمایشگاه گفت: آقایان محمدحسین نیرومند و محمدرضا دوست‌محمدی به همراه بنده از ایران، «سیلوانو مِلو» از برزیل و «الکساندر فالدین» از روسیه داوری آثار را بر عهده داشتند که نهایتاً ۲۵۱ اثر به نمایشگاه راه یافته است و برگزیدگان هر سه بخش روز 12 خرداد طی مراسمی معرفی می‌شوند.

وی افزود: ۸۷۰ شرکت کننده، ۲۱۲۰ اثر را به دبیرخانه ارسال کردند. این آثار شامل ۱۰۷۸ کارتون، ۴۱۵ کاریکاتور چهره و ۶۳۵ پوستر بود. ایران با ۳۲۹ شرکت‌کننده، چین با ۲۱۲ هنرمند و ترکیه با ۴۵ شرکت‌کننده بیشترین سهم را در این رویداد دارند.

در حاشیه این مراسم هم چند اثر ویدئوآرت با موضوع شهید حججی با عنوان «صبر و ایمان» به نمایش در آمد. این ویدئوآرت‌ها توسط امیر دستمردی، ابوالفضل خسروی و سیدعبدالله حاجی سیدحسن تهیه شده است.

طباطبایی درباره این ویدئوآرت‌ها گفت: این هنرها خاطرنشان می‌کند غلبه بر داعش با فداکاری‌های شهدایی همچون محسن حججی محقق شده است.

محسن مومنی هم درباره آثار ضدآمریکایی و صهیونیستی حاضر در نمایشگاه اظهار داشت: هنرمندان ریشه این موضوع را به خوبی شناخته‌اند و به درستی بدان اشاره کرده‌اند.

علاقه‌مندان تا روز ۱۲ خرداد همه‌روزه (به‌جز ایام تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۸ می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۷۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان