//
کدخبر: ۸۴۲۰۲ //
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

راهیان‌نور؛ بزرگ‌ترین جریان فرهنگی بعداز اربعین حسینی است

راهیان‌نور؛ بزرگ‌ترین جریان فرهنگی بعداز اربعین حسینی است
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم زیارت و تجدید میثاق با شهدای غرور آفرین مرصاد راهیان نور را بعد از اربعین حسینی بزرگ‌ترین جریان فرهنگی کشوردانست و از بیش از شش میلیون زائر راهیان نور خبر داد که اکثرا جوان و نوجوان هستند.  

photo_۲۰۱۸-۰۳-۳۰_۰۸-۳۷-۱۵ (2)

وی در یادمان مرصاد در جمع زائران شهدای مرصاد افزود: دو میلیون نفر زائر از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید کرده‌اند که از این تعداد 800 هزار نفر از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه بازدید داشته‌اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از 15 اسفند سال گذشته تا امروز بالغ  100 هزار نفر به صورت شخصی و کاروانی از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید کرده‌اند که بیش از شش میلیون نفر از زائران و ۷۰ درصد آنان را جوانان 15 تا 30 سال را تشکیل داده است.

سردار کارگر با اشاره به جریان عظیم راهیان نور بعد از اربعین حسینی بزرگ‌ترین جریان فرهنگی در کشور دانست و ادامه داد: بیش از 100 هزار نفر در یادمان‌های شهدا خدمت می کنند که شامل 50 هزار خادم، 25 هزار راوی و 15 هزار مبلغ می‌باشند که علاوه بر آنها نیروهای نظامی در این جریان فعالیت دارند که اکثر آن‌ها تحصیلکرده و جوان است.

photo_۲۰۱۸-۰۳-۳۰_۰۸-۳۷-۴۵

وی افزود:  مناطق عملیاتی بازی‌دراز با وجود وقوع  زلزله مورد استقبال چشمگیر زائران قرار گرفته است و در سال 91 حدود 2500 زائر از این منطقه بازدید کرده‌اند و در سال گذشته در سالروز عملیات مرصاد ۳۰ هزار نفر در منطقه  حضور داشته‌اند.

سردار کارگر در و د سخنانش بازدید از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه را امسال نسبت به  سال گذشته افزایش قابل توجهی دانست و ادامه داد: چنانچه سرویس جاده‌ای و ریلی مناسبی وجود داشته باشیم می توان پیش‌بینی کرد در سال ۱۰میلیون نفر زائر داشته باشیم و افق 1404 بر این اساس طراحی شده است.

وی به شروع جنگ تحمیلی و خاتمه جنگ در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس در مرصاد تمام شد و در قضیه مرصاد همه مردم بودند، من سفارش می‌کنم این یادمان‌ها را ببینید، این بزرگ مردان دفاع کردند که ما امروز امنیت داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان