//
کدخبر: ۱۴۵۵۶ //

پذیرایی از ۱۲۰ هزار زائر در هر شب / راهنمای یک سفر متفاوت با راهیان نور

در میان مقاصد مختلف داخلی و خارجی بی‌تردید جنوب ایران یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای سفر کردن در ایام پایانی سال و همچنین آغاز سال نو است و گروه زیادی از مردم بخصوص جوان‌ها همراه با کاروان‌های زیارتی راهیان نور عازم کربلای جبهه‌ها می‌شوند، اگرچه در سال های اخیر حضور مستقل خانواده ها در مناطق عملیاتی هم حسابی رونق گرفته است.

 پذیرایی از 120 هزار زائر در هر شب / راهنمای یک سفر متفاوت با راهیان نور
به گزارش فرتاک نیوز،

نمی دانم چند نفر از شما پای برهنه و بدون کفش راه رفتن را در اطراف خرمشهر و آبادان و در مناطقی همچون طلاییه ، شلمچه و دهلاویه تجربه کرده است؟ خیلی از شما این حرف ها را شنیده اید، اما قول می دهم لبخندی زدید و باور نکردید ولی به قول استاد علی معلم دامغانی: جماعت یه دنیا فرقه / بین دیدن و شنیدن / برین از اونا بپرسین / که شنیده ها رو دیدن....

حالا ما در این گزارش می خواهیم خیلی راحت به شما بگوییم که اگر راهی یک سفر متفاوت شدید و یا قصد و نیت آن را دارید چه کنید. مثلا این که با خودرو شخصی اگر وارد استان خوزستان شدید چه خدماتی را از راهیان نور می توانید دریافت کنید و راهش چیست؟ یا این که چند یادمان وجود دارد که می تواند مورد بازدید شما قرار گیرد و...

برای پاسخ به این پرسش ها به سراغ سردار نادر ادیبی رفتیم، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور درباره این که همکاران او و خادمان به زائران امسال تا چه اندازه آمادگی و پذیرش مردم را دارند به جام جم آنلاین گفت: در حال حاضر ظرفیت استان خوزستان و یادمان های دفاع مقدس و زیرساخت های اسکان و خدمات عمومی و ... از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و آمادگی پذیرش زائر به نسبت سال های گذشته رشدی قابل قبول داشته و ما آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به حداکثر جمعیت راهیان نور را داریم.

او در ادامه توضیح داد: اکنون ما آمادگی کامل برای 120 هزار شب مانی در استان خوزستان را داریم،‌ البته اگر تعداد زائران بیشتر هم شود پیش بینی های لازم برای افزایش ظرفیت را هم انجام داده ایم و سریع اقدام های لازم صورت می گیرد.

با خودرو شخصی چگونه راهیان نوری شویم؟

پرسش دیگری که با ادیبی در میان گذاشتیم این بود که با توجه به حضور مستقل و خودجوش مردم و خانواده ها در راهیان نور و سفر به خوزستان و مناطق عملیاتی چه توصیه ای به آنها دارید که گفت: خانواده های محترمی که با خودروی شخصی قصد سفر و حضور در راهیان نور را دارند، می توانند به سامانه هایی که ما داریم مراجعه کنند، پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی راهیان نور آماده ارائه خدمات است و طرح های مختلفی را در بر می گیرد که از آن جمله طرح «شهید باقر»ی است که خانواده می توانند در آن ثبت نام کنند، شب اولی که وارد استان خوزستان شوند ، اسکان می گیرند و بلافاصله از فردای آن سیر گردشی شان ایجاد می شود و در 3 روزی که در مناطق عملیاتی حضور دارند این خدمات به طور کامل ارائه خواهد شد.

او تاکید کرد: شماره 096313 سامانه ملی ستاد راهیان‌ نور برای ارتباط با مردم خواهد بود و آماده پاسخگویی است.

ادیبی یک توصیه هم به خانواده ها داشت و افزود: در ساعات تاریکی و شب در جاده های منتهی به یادمان ها نمانند و بیایند به سمت شهرها و مراکز اسکان و آنجا خدمات مناسب دریافت کنند، اگرچه بحمدالله با تلاش دوستان ما در نیروی انتظامی، امداد و نجات و بهداشت و درمان همه پیش بینی های لازم در جاده های خوزستان انجام شده است.

اما راهیان نور چند یادمان را در بر می گیرد؟ پرسش پایانی بود که سردار ادیبی به آن پاسخ داد: 57 یادمان راهیان‌ نور در سراسر کشور داریم که 22 یادمان آن در سبد راهیان‌ نور جنوب قرار دارد. همچنین امسال شبکه چهار هزار نفری خادمین در راهیان نور بدون چشمداشت به زائرین خدمت می‌کنند و فضای مناسب پرورشی برای آنها بوجود آمده است. امسال همچنین 25 هزار راوی و 15 هزار مبلغ راهیان‌ نور در شبکه مرکزی سازماندهی و در کاروان‌ها خدمت رسانی می‌کنند.

چرا «من انقلابی ام»؟

شعار امسال راهیان نور «من انقلابی ام» انتخاب شده است، اما چرا این شعار؟ سردار مصطفی ذباح از مدیران با سابقه راهیان نور و ستاد برگزاری اربعین درباره این شعار به جام جم آنلاین گفت‌: آنچه مسلم و مشخص است اینکه دفاع مقدس ما امتداد عاشوراست و رزمندگان و شهدا و ایثارگران ما الگویشان آقا سیدالشهدا بوده است، مهمترین پیام کربلا و عاشورا همین انقلابی بودن و زیر بار زور و ستم نرفتن بود.

او افزود: حضرت آقا،‌ رهبر معظم انقلاب هم همواره تاکید فرموده اند که اگر یاد و خاطره شهدا و روحیه انقلابی بودن را زنده نگه داریم، پیشرفت می کنیم و کشور با قدرت به جلو حرکت می کند.

این شعار واقعا زیبنده راهیان نور است، من فکر می کنم انقلابی بودن باید در تمام ابعاد جامعه خودش را نشان دهد، باید در اقتصاد با روحیه جهادی و انقلابی حرکت کرد، در فرهنگ همین طور و در سیاست هم همین طور تا بتوانیم آینده ای زیبا برای این کشور و مردمان دیندار و انقلابی اش متصور شویم

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان