//
کدخبر: ۸۴۰۰ //
یکتا ناصر:

داوری در جشنواره فیلم فجر باید آسیب‌شناسی شود

یکتا ناصر، بازیگر سینما و تلویزیون، بیان کرد: امسال اولین دوره‌ای است که می‌بینم همه، نه فقط شخص من، از نحوه داوری‌ها ناراضی‌اند و حالشان بد است. به نظرم بحث داوری در جشنواره فیلم فجر باید آسیب‌شناسی شود.

داوری در جشنواره فیلم فجر باید آسیب‌شناسی شود

به گزارش فرتاک نیوز و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، یکتا ناصر، بازیگر سینما و تلویزیون که در جشنواره فیلم فجر امسال فیلم‌های فصل «نرگس» و «کارگر ساده نیازمندیم» را دارد گفت: اولین بار است که داوری جشنواره فجر را آنقدر عجیب و غریب دیدم و این موضوع  همان طور که تاکید کردم فقط نظر شخصی بنده نیست بلکه در کنار همکاران و دوستانم و حتی خبرنگاران می‌بینم که همه تعجب کرده‌اند. راستش روز گذشته که اسامی کاندیداهای جشنواره را دیدم از نحوه داوری‌ها خیلی شوکه شدم. به اعتقاد من حتما باید در بخش داوری این جشنواره آسیب شناسی انجام بگیرد؛ چرا که داوری آثار جشنواره‌ای بحث سلیقه و نظر شخصی داوران نیست. من بعد از این همه سال بالاخره چیزهایی بلدم و می دانم که طریقه‌ داوری به این شکل نیست، البته ممکن است یک بخشی از ماجرا سلیقه‌ای باشد اما نه اینکه به کلی با آثار سلیقه‌ای برخورد شود.  

 

وی سپس نظرش درباره کلیت فیلم‌های فجر امسال را این گونه عنوان کرد: به غیر از کارهای خودم، حدود 5 یا 6 فیلم دیدم و همه فیلم ها را ندیدم که بخواهم نظر کلی بدهم اما آن تعدادی هم که تماشا کردم در خیلی جاها فیلم‌نامه‌هایشان ایراد داشت اما جالب است که در همان بخش فیلم‌نامه کاندیدا شده است. به هرحال خیلی مواقع فیلم‌ها نقاط ضعفی دارند و در عین حال نقاط قوت هم قطعا دارند.

 

یکتا ناصر در پایان گفت: امروز،19 بهمن ماه از من دعوت شده که برای دیدن فیلم «فصل نرگس» به برج میلاد بروم و من شخصا فقط به احترام عوامل کار می‌روم؛ نمی دانم واقعا این کار چه لطفی دارد که بعد از انجام داوری‌ها فیلم را برای پخش گذاشتند؟

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان