//
کدخبر: ۸۱۳۶۲ //

سلبریتی هایی که بیماری‌ روحی و روانی داشتند/تصاویر

بیش از ۸ چهره شناخته‌شده و مشهور جهانی به‌طور داوطلبانه در مورد مشکلات روحی خود صحبت کرده‌اند.

 سلبریتی هایی که بیماری‌ روحی و روانی داشتند/تصاویر
به گزارش فرتاک نیوز،

به ادعای محققان، شیوع مضر بیماری‌های روحی باعث شده است تا مردم کمتر به فکر درمان باشند. اما خوشبختانه در سال‌های اخیر صحبت کردن در مورد بیماری‌هایی همچون اضطراب، افسردگی و اعتیاد باعث شده تا این مشکلات از گوشه خانه‌ها به اجتماع کشانده شوند. این اتفاق خوشایندی است زیرا عادی شدن صحبت در مورد اختلالات روحی کمک می‌کند تا ترس از اذعان به این بیماری‌ها ریخته شود و مردم شهامت رفتن به سراغ درمان را پیدا کنند.

 

در همین راستا، بیش از ۸ چهره شناخته‌شده و مشهور جهانی به‌طور داوطلبانه در مورد مشکلات روحی خود صحبت کرده‌اند. این مشکلات از افسردگی پس از زایمان گرفته تا بی‌اشتهایی بیمارگونه تنوع دارد. اما نکته قابل توجه در مورد این اظهارات این است که چهره‌های سرشناس با این حرکت خود به مردم عادی این شهامت را داده‌اند که برای درمان مشکلات خود کمک بگیرند و از این موضوع هراس یا شرم نداشته باشند.

 

روح نیز همانند جسم با اختلالاتی همراه می‌شود که باید با کمک پزشک متخصص رفع شوند. سخن کوتاه می‌کنیم و از شما دعوت می‌کنیم تا اعترافات هنرمندان و چهره‌های مشهور بین‌المللی را در ادامه از نظر بگذرانید.

 

دواین جانسون: افسردگی

7728169_190

 

دواین جانسون – «راک» – نیز پس از چندین ضربه جدی در زندگی دچار افسردگی شد. او در یکی از مصاحبه‌های خود با هالیوود ریپورتر در سال ۲۰۱۴ میلادی، گفت: نمی دانستم چرا دلم نمی خواهد کاری کنم. تا پیش از آن هرگز چنین حسی را تجربه نکرده بودم. اما سپس متوجه شدم که اینها نشانه‌های افسردگی هستند. این چهره شناخته شده جهانی در رابطه با افسردگی خود گفته بود: خوبی صحبت کردن در مورد اختلالات روحی این است که شما متوجه می‌شوید تنها نیستید و اشخاص دیگری هم از چنین مشکلاتی رنج می‌برند. همین کمک می‌کند تا به سراغ درمان رفته و دیگران را هم برای کمک گرفتن تشویق کنید.

 

دمی لواتو: اختلال دو قطبی، پرخوری عصبی و اعتیاد

7728170_815

 

دمی لواتو نیز داوطلبانه در مورد اختلال دو قطبی، پرخوری عصبی و اعتیاد خود صحبت کرده است. این خواننده مشهور در سال‌های اخیر مستندی در مورد مشکلات روحی با عنوان «ورای سکوت» ساخته و منتشر کرد که در مورد مشکلات خودش بود. یکی از اختلالاتی که لواتو به آن دچار بوده، گاوگرسنگی (bulimia) یا پرخوری عصبی است که توانسته با کمک متخصصان بر آن فائق بیاید.

او به رسانه‌ها گفته بود که بسیار مهم است که اگر نشانه‌های مشکلات روحی را در وجود خود می‌بینیم، در مورد آن صحبت کنیم و خجالت را کنار گذاشته و کمک بگیریم. لواتو که در حال حاضر ۵ سال است زندگی سالمی را در پیش گرفته همچنین گفته که می‌توان مشکلات روحی و روانی را پشت‌سر گذاشت و زندگی موفقی داشت. بولیمیا، نوعی پرخوری عصبی است. در این بیماری فرد ابتدا مقدار زیادی غذا می‌خورد و سپس با ایجاد استفراغ عمدی یا مصرف ملین یا مدر می‌کوشد از افزایش وزن خود جلوگیری کند. شیوع این بیماری در زنان جوان بیشتر است.

 

کریس ایوانز: اضطراب اجتماعی و صداهای ذهنی

7728171_789

 

کریس ایوانز نیز بیان داشته که از اضطراب اجتماعی و صداهای ذهنی رنج می‌برد. او در مصاحبه با مجله رولینگ‌استون گفته که اغلب در مراسم فرش قرمز یا برنامه‌های معرفی فیلم دچار این اضطراب می‌شود و دوست دارد محل را ترک کند. او برای درمان به مدیتیشن و مطالعه نصایح رهبران بودایی روی آورده است. اگر چه این کارها تا حدی به وی کمک کرده‌اند، اما همچنان از صداهای ذهنی خود رنج می‌برد.

جمع‌هراسی یا اختلال اضطراب اجتماعی نوعی اضطراب است که با ترس و اضطراب شدید در موقعیت‌های اجتماعی شناخته می‌شود و بخشی از فعالیت‌های روزمره شخص را مختل می‌کند. بعضی از مبتلایان ممکن است هفته‌ها از خانه خارج نشوند یا از بسیاری موقعیت‌های اجتماعی مانند موقعیت‌های شغلی و تحصیلی خود صرف نظر کنند. با توجه به اینکه این اختلال در بسیاری از نقاط جهان چندان شناخته شده نیست و ناشی از اختلالات شخصیتی فرض می‌شود مبتلایان به هراس اجتماعی معمولاً به خود درمانی روی می‌آورند.

 

لیزا نیکول: اختلال دوقطبی

7728245_141

 

در سال ۲۰۱۵ میلادی، لیزا نیکول در مورد اختلال دوقطبی خود سخن گفت و بیان داشت که این بیماری سبب شد تا بیش از یک دهه از شغلش کناره‌گیری کند. این هنرپیشه در دهه ۹۰ میلادی برای بازی در سریال‌های تلویزیونی Ally McBeal و ER مشهور بود. اما در اوایل دهه دو هزار میلادی، او تصمیم گرفت از هالیوود کنار برود. من از آن دوران داروهای ضد اضطراب مصرف می‌کردم تا توانستم در سال ۲۰۱۵ میلادی به دنیای بازیگری باز گردم. اختلال دوقطبی یا افسردگی شیدایی نوعی اختلال خلقی و بیماری روانی است. افراد مبتلا به این بیماری دچار تغییرات شدید خلق می‌شوند. اختلال دو قطبی به صورت معمول در آخر دوره نوجوانی یا اوائل دوره بزرگسالی تظاهر پیدا می‌کند.

دوره‌های شیدایی از چند روز تا چند ماه به طول می‌انجامند و معمولاً شدت آنها باعث می‌شود که بیمار نیازمند درمان جدی به صورت بستری یا همراه با مراقبت زیاد باشد. با فروکش کردن علایم، به خصوص در اوایل سیر بیماری، معمولاً فرد به وضعیت قبل از بیماری خود برمی‌گردد و به همین دلیل بسیاری از بیماران یا خانواده‌های آنان تصور می‌کنند بیماری کاملاً ریشه کن شده و دیگر نیازی به ادامه درمان وجود ندارد؛ بنابراین درمان خود را قطع می‌کنند.

رایان رینولد: اضطراب

7728173_793

 

رایان رینولد اعتراف کرده که همسرش، بلیک لایولی به او کمک کرده تا اضطراب خود را درمان کند. رینولد در مصاحبه ماه ژانویه خود بیان داشته که اضطراب و تشویش او در نتیجه بی‌مهری طرفدارانش سبب شده تا بی‌خواب شود و این همسرش بوده که به وی کمک کرده تا این شرایط را پشت سر گذاشته و بتواند موفقیت‌های فعلی خود را کسب کند.

کارا دلوین: افسردگی

7728274_279

کارا دلوین نیز در دوران نوجوانی خود افسردگی شدید داشته است. این مدل فشن و بازیگر انگلیسی نیز در مصاحبه با نشریه دیس مورنینگ گفته که از افسرده بودن خود شرمسار بوده است. اما پس از اینکه فهمیده او تنها کسی نیست که بااین بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند، سعی کرده در مورد افسردگی‌اش صحبت کند. او در این رابطه گفته: اگر شما بیاموزید که خود را دوست داشته باشید، برایتان مهم نباشد دیگران چه نظر یا عقیده‌ای در مورد شما دارند و فقط دنباله‌روی رویاهای خود باشید، می‌توانید هرآنچه می‌خواهید را بدست بیاورید.

کندریک لامار: افسردگی

7728275_645

کندریک لامار نیز در سال ۲۰۱۵ میلادی در مورد بیماری روحی خود موضع نگرفت. در آن سال، این هنرمندِ برنده جایزه گرمی اذعان داشت که به افسردگی شدید مبتلا بوده و برای مدت طولانی به خودکشی می‌اندیشیده است. او از کشته شدن دوستان خود غمگین بوده و احساس گناه داشته و می‌خواسته به جای برگزاری تور کنسرت در مراسم تدفین آنها شرکت کند.

اما استون:اضطراب

7728176_834

اما استون نیز در مورد اختلال اضطراب خود بارها سخن گفته است. او اذعان داشته که در کودکی بارها مورد حملات عصبی قرار گرفته و بشدت مضطرب است. وی حتی هیولای سبزرنگی که در سن ۹ سالگی ترسیم کرده بوده تا اضطرابش را نشان دهد را نیز به نمایش عمومی گذاشت. او از متخصصان کمک گرفته تا این اضطراب را برطرف کند و در این زمینه نیز تا حد زیادی موفق بوده است و بیماران دیگر نیز خواسته تا اختلال روحی خود را قبول کرده و در جهت درمان آن از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۳۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان