//
کدخبر: ۷۳۵۱۰ //

آغاز رسمی جشنواره فیلم فجر

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با شروع آیین افتتاح و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسما آغاز به کار کرد.

آغاز رسمی جشنواره فیلم فجر
به گزارش فرتاک نیوز،

 شامگاه پنجشنبه (۱۲ بهمن) مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر با اجرای احسان کرمی و با حضور هنرمندان و سازندگان فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره و نیز جمعی از مردم در سالن همایش‌های برج میلاد شروع شد.

 

این مراسم معارفه با سی دقیقه تاخیر، راس ساعت ۱۹ و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

 

از جمله چهره های حاضر در مراسم می‌توان به محمد علی نجفی، اکبر عبدی و منوچهر اسماعیلی اشاره کرد که به پاس سال‌ها فعالیت شان تقدیر می‌شوند و نیز سعید راد، سیامک اطلسی، بهرام رادان، مصطفی کیایی، هومن سیدی، نوید محمدزاده، مهدی پاکدل، رسول صدرعاملی، سیف الله صمدیان، پژمان بازغی، کامبیز دیرباز نیز در این مراسم حضور دارند.

 

همچنین سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری، وزیر اسبق وزرات فرهنگ و ارشاد و رییس کمیته ملی المپیک، صادقی نماینده مجلس، محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی ، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل بیگی و علیرضا رضاداد از دیگر حاضران در این مراسم هستند.

 

ابتدای مراسم با پخش کلیپی با صدای پرویز پرستویی و به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)همراه بود و پس از آن ابراهیم داروغه زاده، دبیر جشنواره ضمن خوشامدگویی گفت: جشنواره که دو سه سالی است به صورت ملی برگزار می‌شود، ادای دین سینمای ایران به انقلاب و آرمان‌هایی همچون عدالت و حق مداری است. این افتتاحیه را به روح شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیم می‌کنم که از آرمان‌های مردم دفاع کردند.

 

سپس احسان کرمی با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های بازماندگان کشتی سانچی و زلزله‌های کرمانشاه و کردستان پیشنهاد داد که در این ۱۰ روز جشنواره فجر مبلغی جمع آوری شود تا برای آنهایی که نیازمند کانکس هستند، از سوی جامعه هنری تا نوروز کانکس تهیه شود.

 

او همچنین برای مسعود کیمیایی، جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، ناصر تقوایی و الناز شاکردوست آرزوی سلامتی کرد و به سارا خویینی‌ها و شهاب حسینی هم برای درگذشت برادر و پدر همسرشان تسلیت گفت.

 

کلیپی از درگذشتگان سینما بخش بعدی این مراسم بود که نفس سیف جمالی، خسرو شجاع زادع، علی رامز، حبیب الله کاسه ساز، علی معلم، فرامرز مهرجو و وحید نصیریان از جمله هنرمندانی بودند که از آنها یاد شد.

 

کرمی در ادامه به زنده یاد علی معلم اشاره کرد و گفت: در این چند سالی که جشنواره در برج میلاد برگزار می‌شد، او همیشه برای دیدن فیلم ها ردیف اول می‌نشست و می‌گفت اینجا شکوه بیشتری دارد.

 

بعد از آن با پخش کلیپی که با صدای خود علی معلم همراه بود و در آن او از مسئولان خواسته بود کاری نکنند وحدت میان سینماگران خدشه‌دار شود، بخش نکوداشت این هنرمند و منتقد سینما برگزار شد.

 

در این بخش سید عباس صالحی، ابراهیم داروغه زاده، محمد مهدی حیدریان و فرشته طائرپور روی صحنه رفتند و از آذر معماریان و امید و ایمان معلم (خانواده زنده یاد علی معلم) با اهدای لوح یادبود، تقدیر کردند.

 

امید معلم گفت: امسال فکر می‌کردم چطور ممکن است بتوانم نبود پدر را در طول جشنواره تحمل کنم اما همیشه به یک جمله‌اش فکر می‌کردم و خوشحالم اهالی سینما همچنان پشت هم ایستاده‌اند و کسی نمی‌تواند اتحادشان را برهم بزند.

 

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه گفت: ماه بهمن برای ما یادآور دوچیز است؛ یکی جشن انقلاب و یکی هم جشن سینمای ایران؛ سینمایی که ایران را در چهار دهه بلند آوازه کرد.

 

سید عباس صالحی افزود: سینمای ایران امروز با چهار وجه انسانی، متفکرانه، شاعرانه و قصه پیش می‌رود و اقتدار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۵۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان