//
کدخبر: ۶۷۷۱۷ //
از پرس تی وی:

فوتبال و «اهالی نجمه»

مستند «اهالی نجمه» (The People of Nejmeh) به معرفی باشگاه فوتبال نجمه در لبنان که دارای چند دهه سابقه فعالیت است، می پردازد.

فوتبال و «اهالی نجمه»
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به زبان عربی و محصول سال 2015 است و داستان آن از ابتدای تاسیس این باشگاه که نماد وحدت بین گروه های مختلف دینی بوده است آغاز می شود. در این باشگاه، بازیکنان از ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم بازی می کردند و طرفداران آنها نیز گروه های مختلف دینی در لبنان بودند؛ هرچند بیشتر آنها از شیعیان لبنان هستند.

 

در ادامه این مستند و در پی گفت و گو با چند تن از بازیکنان سابق این باشگاه با واقعیتی مواجه می شویم که طی آن با گذشت زمان و به واسطه شهرتی که این باشگاه پیدا می کند، سیاستمداران لبنان نظیر حریری برای پیروزی حزب خود از آن استفاده سیاسی می کنند و به این ترتیب پای سیاست به این باشگاه باز می شود و رفته رفته موجب بروز تفرقه بین عوامل و بازیکنان آن شده و مسائلی نظیر دین، فرقه و حزب سبب تفرقه بین بازیکنان و تماشاچیان می شود. در واقع تاریخ این باشگاه و آنچه بر سر آن آمده، تاریخ مردم لبنان است؛ جنگ، اشغال، حمله، فرقه گرایی و سیاست بازی در هر دوره ای تاثیر مستقیم بر این باشگاه داشته، همان طور که بر مردم عادی لبنان اثر گذاشته است.

 

مستند «مردم نجمه» در 2 قسمت 25 دقیقه ای روزهای 14 و 15 دی ماه ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 به روی آنتن خواهد رفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان