//
کدخبر: ۶۷۵۲۸ //

سفر به قلب «راکتور تحقیقاتی تهران» با مخاطبان شبکه پرس تی وی

مخاطبان شبکه پرس تی وی با پخش مستند «آفتاب نهان: راکتور تحقیقاتی تهران» (The Hidden Sun: Tehran Research Reactor) به قلب راکتور تحقیقاتی تهران سفر می کنند.

سفر به قلب «راکتور تحقیقاتی تهران» با مخاطبان شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، در این مستند که نهمین قسمت از مجموعه «آفتاب نهان» است، ابتدا مجری برنامه سری به این مرکز حیاتی در تهران می زند و ضمن ارائه تاریخچه، اهمیت و کارکرد راکتور از بخش های مختلف آن بازدید می کند. طی این بازدید، کارشناسان مرکز توضیحات تکمیلی را در مورد آن ارائه می دهند و تصریح می کنند که اولین مظهر فعالیت هسته ای در ایران عملاً با احداث راکتور هسته ای تحقیقاتی آغاز شده است. این راکتور از نوع استخری با قدرت 5 مگاوات حرارتی و سوخت MRT بوده و از سال 1346 راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

در ادامه مستند «آفتاب نهان: راکتور تحقیقاتی تهران» توضیحاتی در مورد سوخت راکتور ارایه می شودکه یکی از اهداف اصلی راکتور، تولید رادیوایزوتوپ های مختلف جهت مصارف پزشکی و صنعتی است.

 

مجموعه مستند «آفتاب نهان» به تهیه کنندگی احسان میرزا ابوالحسنی و کارگردانی عزیز اسماعیلی محصول سال 2016 شبکه سحر است و به معرفی چرخه تولید سوخت هسته ای بومی شده در ایران و کاربردهای گوناگون فناوری هسته ای و توانمندی های مهندسان و دانشمندان کشورمان در طراحی و ساخت تأسیسات و تجهیزات این صنعت می پردازد.

 

مستند «آفتاب نهان: راکتور تحقیقاتی تهران» چهارشنبه 13 دی ماه ساعت 07:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 23:00 ، پنجشنبه ساعت 17:00 ، شنبه ساعت 12:00 و یکشنبه ساعت 03:00 به روی آنتن خواهد رفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۵۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان