//
کدخبر: ۶۶۱۳۴ //

بازگشت خسرو ملکان پس از ۱۱ سال به سینمای ایران

شورای صدور پروانه ساخت با چهار فیلمنامه در جلسه ۲۶ آذر موافقت کرد.

 بازگشت خسرو ملکان پس از ۱۱ سال به سینمای ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

 فیلم نامه‌های «حسن کچل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نادره ترکمانی و نویسندگی مشترک خسرو صالحی/ نادره ترکمانی در ژانر کودک و نوجوان، «توطئه خانوادگی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی خسرو ملکان در ژانر اجتماعی،«ایده اصلی» به تهیه‌کنندگی مشترک آزیتا موگویی/رضا کریمی، کارگردانی آزیتا موگویی و نویسندگی مشترک امیر عربی/ حسین تراب‌نژاد در ژانر اجتماعی و «داوود باید ترک کنه» به تهیه‌کنندگی سید امیر سیده‌زاده، کارگردانی و نویسندگی محمود غفاری در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

 

بنابراین گزارش؛ نادره ترکمانی در سال 92 پروانه ساخت فیلمنامه «شرتی شپرتی» را دریافت کرده‌ بود؛ اما این فیلمنامه ساخته نشد. او مدعی شده است که موانعی بر سر راه ساخت اثرش قرار گرفته است که تصمیم گرفته‌ است، ساخت این اثر را کنار بگذارد و از این بعد مشغول ساخت «حسن کچل» شود.

 

خسرو ملکان از کارگردان‌‌های قدیمی سینما و تلویزیون است. او بیش از 11 سال است که هیچ فیلم سینمایی را کارگردانی نکرده است. آخرین ساخته خسرو ملکان «مادر زن سلام» نام داشت. حال این کارگردان بعد از 11 پروانه ساخت «توطئه خانوادگی» را دریافت کرده است.

 

آزیتا موگویی که امروز پروانه ساخت فیلم سینمایی «ایده اصلی» را دریافت کرده است، پیش از این یک فیلم سینمایی با نام «تراژدی» را کارگردانی کرده است. او سالهای بسیاری در مقام‌های دستیار کارگردان، منشی صحنه و نویسنده در سینمای ایران فعالیت کرده است.

 

محمود غفاری سال گذشته با فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت. او از امروز پروانه ساخت فیلمنامه «داوود باید ترک کنه» را دریافت کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۱۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان