//
کدخبر: ۵۹۲۳ //
بر اساس گزارش شبکۀ ماهواره‌ای نبأ عربستان؛

آغاز تخریب روستای شیعه‌نشین به دست سعودی‌ها

پایگاه خبری مرآت البحرین گزارش داد مقامات عربستان سعودی تخریب روستای باستانی و شیعه‌نشین المسوره را در شهرک عوامیه آغاز کرده‌اند.

آغاز تخریب روستای شیعه‌نشین به دست سعودی‌ها

به گزارش فرتاک نیوز ، بر اساس گزارش شبکۀ ماهواره‌ای نبأ عربستان، اهالی منطقۀ قطیف در استان شرقی عربستان اقدام به برپا کردن چادر کرده‌اند تا با ساکنان روستای شیعه‌نشین المسوره اعلام همبستگی کنند.

 

علی الدبیسی، از فعالان اجتماعی سعودی، در صفحۀ تویتر خود گفت از چهار روز گذشته تاکنون بسیاری از خانواده‌ها بی‌سرپناه و آواره شده‌اند.

 به گفتۀ منابع محلی، مردم این روستا از چهار روز پیش تاکنون با قطعی آب و برق روبرو هستند؛ با این‌ حال آن‌ها همچنان به مقاومت ادامه می‌دهند و حاضر به ترک منازلشان نشده‌اند.

 

 در همین راستا شیخ جعفر آل ربح، امام‌ جمعۀ عوامیه، اعلام کرد مأموران دولتی پس از آن که وی اقدام به تشکیل یک کمیتۀ مردمی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و تهیۀ مسکن برای خانواده‌های المسوره کرد، منابع ادامۀ فعالیت او شدند.

 

نیروهای رژیم سعودی چهارشنبه ۶ بهمن بدون توجه به اعتراضات مردمی، به روستای ۴۰۰ سالۀ المسوره در منطقه‌ای عمدتاً شیعه‌نشین حمله کرده و برق و آبِ خانۀ حدود ۲ هزار شیعۀ ساکن این روستا را قطع کردند.

گفته می‎شود مقامات عربستان سعودی به بهانۀ توسعۀ منطقه درصدد هستند تا خانه‎های مردم فقیر المسوره را تخریب کنند.

 

این در حالی است که نیروهای واکنش سریع عربستان مدعی شده‌اند این روستا باید برای مقابله با ناامنی و تروریسم به‌سرعت تخریب شود.

سازمان مردم‌نهاد اروپایی-سعودی حقوق بشر با انتقاد از حملۀ نیروهای عربستان به این روستا، این اقدام را «غیرقانونی» خوانده است.

 

این سازمان غیردولتی همچنین از رژیم ریاض خواسته است از هرگونه اقدام علیه اقلیت شیعه بپرهیزد و به آن‎ها اجازه دهد خودشان برای ماندن در روستای المسوره یا ترک آن تصمیم بگیرند.

بر اساس اعلام کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان، روستای المسوره و روستاهای مشابه دیگر نباید تخریب شوند چراکه یورش به این روستاها مغایر با دستورالعمل حفظ اماکن تاریخی در این کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان