//
کدخبر: ۵۶۳۰ //

شروط ایران برای شرکت در مراسم حج سال آینده

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح شروط ایران برای مذاکره با عربستان برای حضور در مناسک حج تاکید کرد: نباید به هر قیمتی و تحت هر شرایطی دراین خصوص مذاکره کرد.

شروط ایران برای شرکت در مراسم حج سال آینده

به گزارش فرتاک نیوز، جمشید جعفر پور  در خصوص مذاکرات هیات ایرانی با عربستان برای حضور ایرانیان در حج سال آینده گفت: جمهوری اسلامی و مسلمانان علاقه مند به حضور در مراسم حج هستند و باید برای حضور حجاج در مراسم امسال تلاش شود.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید به هر قیمتی و تحت هر شرایطی مذاکرات برای حضور ایرانیان در حج امسال انجام شود. عربستان باید در خصوص فاجعه منا و کشتار چندین هزار زائر در حج، هتک حرمت ۲ زائر ایرانی و حادثه جرثقیل پاسخگو باشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تبرئه عاملان سقوط جرثقیل در دادگاهی در عربستان اظهار داشت: هیات ایرانی نباید به راحتی از کنار این موضوعات بگذرد و بدون حل و فصل این مسائل مهم وارد مذاکره در خصوص حضور ایرانیان در مراسم حج شود.

جعفرپور تصریح کرد: دولت عربستان باید تضمین بدهد که این حوادث تکرار نخواهد شد و آزادی عمل های نسبی حجاج ایرانی برای برگزاری مراسم برائت از مشرکان و دعای کمیل سلب نمی شود.

وی تاکید کرد: این آزادی عمل های نسبی نباید به مذاکره گذاشته شده و هیات ایرانی از آن کوتاه آمده و محدودیت های جدید را قبول کند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مشکلات ایران و عربستان در منطقه نیز باید در میدان حل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان