//
کدخبر: ۵۰۹۳۶ //

پیشکشی برای زنان هنرمند ایرانی

دبیر و بنیانگذار نشان «گردآفرید» از اهدای این نشان که به پاس نقش و جایگاه برجسته زنان ایرانی در بالندگی تاریخ، فرهنگ و هنر طراحی شده است، به لیلی افشار - نوازنده گیتار - خبر داد.

پیشکشی برای زنان هنرمند ایرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

کوروش جوادی - بنیانگذار نشان «گردآفرید» درباره این نشان توضیح داد: قرار است نشان «گردآفرید» هر سال به یکی از بانوان نام‌آور و موفق ایرانی که در زمینه‌های فرهنگ، هنر، ورزش و دانش در جهان افتخار کسب کرده و نام ایران و فرهنگش را بلندآوازه کرده‌اند، پیشکش شود.

 

او با بیان این‌که نشان گردآفرید از سوی باشگاه شاهنامه‌پژوهان و باشگاه نقالان داده می‌شود، گفت: المیرا نیکنام این نشان را طراحی کرده و سعی شده که در طراحی آن، ویژگی‌های درخور و شایسته که نشان‌دهنده خصوصیات زنان حماسه بزرگ ایران زمین به کار برده شود.

 

دبیر نشان «گردآفرید» درباره انتخاب لیلی افشار به‌عنوان اولین بانویی که این نشان را دریافت می‌کند، توضیح داد: در نخستین دوره برگزاری و اهدای نشان گردآفرید که به‌شکل سالانه به زنان ایرانی اهدا می‌شود، این نشان به لیلی افشار پیشکش می‌شود. لیلی افشار به‌دلیل سال‌ها فعالیت مداوم و چشمگیر در زمینه موسیقی و پژوهش و تربیت شاگردان بسیار در زمینه اجرای نوازندگی گیتار و چاپ آلبوم و کتاب، افتخارآفرینی‌های مداوم و کار روی موسیقی فولکور ایرانی، از دید شورای اهداکنندگان نشان گردآفرید شایسته این نشان دانسته شده است.

 

جوادی اظهار کرد: لیلی افشار، گیتاریست آذری‌تبار در تهران به دنیا آمد و از ۱۰سالگی فراگیری گیتار را آغاز کرد. او با درجه‌های لیسانس و فوق لیسانس موسیقی در رشته نوازندگی گیتار از کنسرواتور موسیقی بوستن و نیوانگلند در سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۳ فارغ‌التحصیل شد و نخستین زن در جهان است که موفق به اخذ درجه دکتری نوازندگی گیتار از دانشگاه ایالتی فلوریدا شده است. او همچنین مدتی در مرکز هنرهای تجسمی بنف در کانادا و فستیوال موسیقی اسپن در آمریکا تحصیل کرده است و دیپلم شایستگی آکادمی موسیقی کیجیانا در سی‌ینای ایتالیا سه‌بار به او اعطا شده است.

 

او ادامه داد: لیلی افشار در سال ۱۹۸۶ یکی از ۱۲ نوازنده گیتار از سراسر جهان بود که برای اجرا در حضور گیتاریست مشهور بین‌المللی، آندره سگویا، در کلاس‌های پیشرفته او در دانشگاه فلوریدای جنوبی انتخاب شد. آن زمان بود که سگویا پیش‌بینی کرد که او روزی نوازنده معروفی خواهد شد. سگویا همچنین به او گفت که خون ایرانی (پرشیا) و روح فلامنکو را در او دیده است.

 

بنیانگذار نشان «گردآفرید» اعلام کرد: این نشان در دی‌ماه و طی مراسمی به این بانوی هنرمند اهدا می‌شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۹۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان