//
کدخبر: ۲۱۸۳۸ //

از نمایش اشعار کیارستمی تا نادیده‌های ناصر اویسی

در اولین آدینه اردیبهشت، با پرپایی ۳۶ نمایشگاه جدید بار دیگر رونق به هنرهای تجسمی بازخواهد گشت.

 از نمایش اشعار کیارستمی تا نادیده‌های ناصر اویسی
به گزارش فرتاک نیوز،

بازگشت رونق و تنوع به گالری‌ها | شروع پرشور عکاس‌ها در سال ۹۶

 هنرهای تجسمی پس از سپری کردن چند هفته آرام و راکد، در اولین جمعه از اردیبهشت 96 با افتتاح ۳۶ نمایشگاه جان تازه‌ای به خود می‌گیرد.

این هفته 40 نمایشگاه در گالری‌ها و نگارخانه‌های سطح تهران برپا خواهد بود که ۳۶ نمایشگاه روز جمعه اول اردیبهشت افتتاح می‌شوند.

چند هفته‌ گذشته به دلیل آغاز سال 96، گالری‌ها و نگارخانه‌های انگشت شماری میزبان هنرمندان و آثارشان بودند و از امروز بار دیگر رونق به هنرهای تجسمی باز خواهد گشت.

نمایشگاه‌های تجسمی این هفته بسیار متنوع و رنگارنگ است و شاهد حضور هنرهای نقاشی، عکاسی، خطاطی، چیدمان، مجسمه سازی، چاپ دستی، ویدئو آرت خواهیم بود. نقاشی همچون گذشته با 14 عنوان نمایشگاه، بیشترین تعداد افتتاحیه را به خود اختصاص داده است.

نکته مهم این هفته حضور عکاسان با 11 نمایشگاه است، که پس از چندین ماه تعداد افتتاحیه‌هایشان دو رقمی شده است.

خطاطی، چیدمان و چاپ دستی هم دیگر هنرهای این هفته هستند که با بیش از یک نمایشگاه به استقبال مخاطبان خود می روند.

در ادامه با جزییات نمایشگاه‌هایی که این جمعه افتتاح می‌شوند بیشتر آشنا خواهید شد:

گالری اُ: «زمین» عنوان نمایشگاه طراحی و چیدمان نیلوفر سهرابی است که از یکم تا 12 اردیبهشت برپا خواهد شد.

گالری آب/انبار: نمایشگاه عکس‌های نیوشا توکلیان با عنوان «می‌دانم چرا شورشی آواز سر می‌دهد» یکم تا 29 اردیبهشت برگزار می‌شود.

گالری آتبین: «نادیده‌ها»ی ناصر اویسی نمایشگاه آثار دیده نشده‌ای از این هنرمند مدرنیست ایرانی است که یکم تا 12 اردیبهشت به نمایش در می‌آید.

گالری آتشزاد: «فراسوی نیک و بد» شعرهای عباس کیارستمی در خط نگاره‌های مهدی راضی است که یکم تا 10 اردیبهشت‌ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری الهه: نمایشگاه نقاشی‌های شیرین آزادی با نام «خلسه پر لذت» یکم تا 11 اردیبهشت برپا می شود.

گالری اثر: «واریاسیون‌هایی بر ابزار یک آناتومی انسانی» نمایشگاه طراحی، مجسمه، ویدئو و چاپ دستی پیام مفیدی است که از یکم تا 22 اردیبهشت رو به روی خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.

گالری امکان: نمایشگاه آثار احسان شاهمردی با عنوان «دوردست» از یکم تا 12 اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری ایوان: نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ احمد وکیلی با عنوان «رو در رو با طبیعت» یکم تا 15 اردیبهشت‌ در این گالری برقرار است.

باغ موزه هنر ایرانی: نمایشگاه خوشنویسی ناصر جواهرپور با عنوان «سخن عشق» جمعه یکم اردیبهشت در باغ موزه هنر ایرانی برپا می‌شود. علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 9 تا 21 همه روزه تا 13 اردیبهشت مراجعه کنند .

گالری پروژه‌های آران: نسترن صفایی سه مجموعه از آثار اخیر خود با عنوان «بنای یادبود آنچه از یاد رفته‌ است»، از یکم تا 22 اردیبهشت به نمایش در می‌آورد.

گالری پلتفرم ٢٨ : نمایشگاه آثار بهناز فرهى، معمار و طراح تعاملى روز جمعه اول اردیبهشت‌ در این گالری برپا می‌شود. این نمایشگاه تا جمعه هشتم اردیبهشت دایر است.

گالری جرجانی: عکس‌های کامران غربی با عنوان «پارازیت: روز جمعه اول اردیبهشت افتتاح و تا 11 این ماه برقرار است.

 

منبع: خبر آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان