//
کدخبر: ۵۰۰۷۶ //

رونمایی از کتاب «علی از زبان علی» اثر حجت‌الاسلام محمد محمدیان

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: کتاب «علی از زبان علی» سرچشمه‌ای زلال است که مصارف گوناگون معرفتی دارد. تردید ندارم که جوانان با مطالعه این کتاب از نظر فکری و روحی به شدت تحت تاثیر حضرت علی (ع) قرار می‌گیرند.

به گزارش فرتاک نیوز،

 مراسم رونمایی از کتاب «علی از زبان علی» اثر حجت‌الاسلام محمد محمدیان برگزار شد.در این مراسم حجت‌السلام پناهیان پژوهشگر قرآن و حدیث گفت: این کتاب هم دارای موضوعی والا یعنی شخصیت و زندگی حضرت علی است و هم سبک جالبی دارد که زندگی حضرت را از زبان خودشان نقل می‌کند که اهمیت این اثر را مضاعف می‌کند.

 

وی افزود: من قبل از این که استاد محمدیان را به عنوان مدیر یک نهاد انقلابی بشناسم؛ ایشان را یک شخصیت اندیشمند و متفکر می‌دانم. فعالیت درباره حضرت علی (ع) کار خاصی است که توفیق آن به افراد ویژه‌ای اعطا می‌شود. حجت‌الاسلام محمدیان عمر خود را صرف مسائل و کام حضرت علی کرده‌اند و صرف وجود این امر باعث ارزشمندشدن عمر و اندیشه انسان می‌شود؛ چه برسد به این که توفیق تهیه کتب درباره حضرت علی (ع) نیز به انسان داده شود.

 

 حجت‌السلام پناهیان با بیان این که ما باید در انتشار و معرفی کتاب «علی از زبان علی» تلاش بسیاری کنیم گفت: مطالبی که آقای محمدیان در کتاب‌هایشان درباره حضرت علی  (ع) می‌آورند دارای خلوص و سلامت بالایی است و به ما اجازه می‌دهد که خودمان به تامل و داوری درباره متون این کتب بپردازیم؛ سلیقه ایشان در تدوین این کتاب‌ها قابل تحسین است.

 

وی تاکید کرد: اگر جوانان می‌خواهند با شخصیت برجسته حضرت علی آشنا شوند و آب را از سرچشمه بردارند؛ خوب است که این کتاب را مطالعه کنند. بی‌تردید مطالعه این کتاب ما را درگیر جاذبه حضرت علی می‌کند؛ اگر بخواهیم گفتار و زندگی حضرت را به صورت یکجا در یک کتاب داشته باشیم باید سراغ «علی از زبان علی» برویم. این کتاب سرچشمه‌ای زلال است که مصارف گوناگون معرفتی دارد. تردید ندارم که جوانان با مطالعه این کتاب از نظر فکری و روحی به شدت تحت تاثیر حضرت علی قرار می‌گیرند و هرچه از علی شنیده‌اند را خواهند دید چون اثر کلمات حضرت بسیار شگفت‌آور است.

 

وی بیان کرد: امروز کسی که با حیات حضرت علی آشنایی ندارد؛ سواد دینی ندارد. بسیاری از تحلیل‌های اشتباهی که افراد از زمانه و زندگی خود دارند به دلیل عدم شناخت کافی از حضرت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۰۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان