//
کدخبر: ۴۶۹۴ //

گوشه‌هایی از موسیقی گیلان آلبوم می‌شود

اجرای موسیقی گروه دیلمون گیلان در دومین روز سی و دومین جشنواره موسیقی فجر

گوشه‌هایی از موسیقی گیلان آلبوم می‌شود

به گزارش فرتاک نیوز :سرپرست گروه «دیلمون» از آمادگی این مجموعه موسیقایی برای برگزاری سه کنسرت در رشت، لاهیجان، شیراز و برنامه ریزی برای برپایی تور کنسرت اروپا خبر داد.

محمود فرضی‌نژاد سرپرست گروه موسیقی «دیلمون» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه ترین فعالیت های این مجموعه بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است طی روزهای آینده در شهرهای لاهیجان و رشت کنسرت هایی را برگزار کنیم و در حال رایزنی برای برگزاری یک کنسرت در شهر شیراز هم هستیم که به محض قطعی شدن درباره آن اطلاع رسانی می شود.

وی درباره کنسرت های خارج از کشور گروه «دیلمون» نیز گفت: تا قبل از سال برنامه ای برای برگزاری کنسرت در خارج از کشور نداریم اما با یکی از تهیه کنندگان در حال مذاکره هستیم که اگر امکانات فراهم شود اردیبهشت ماه سال آینده تور کنسرت های اروپایی را برگزار کنیم. این کنسرت ها در قالب ترکیب فعلی گروه «دیلمون» به صحنه می رود و در برگیرنده رپرتوار منتخب این مجموعه طی سال های گذشته است.

سرپرست گروه موسیقی «دیلمون» در پایان به انتشار آلبوم جدید این گروه با حمایت حوزه هنری استان گیلان اشاره کرد و گفت: آلبوم جدید گروه «دیلمون» مشتمل بر آثار جدید گروه در قالب معرفی گوشه هایی دیگر از موسیقی اقوام منطقه گیلان است که یا با عنوان «یویو» یا «دیلمون» توسط حوزه هنری گیلان در بازار موسیقی منتشر می شود. این آثار برگرفته از قطعات فولکی است که تمامی اشعار آن را خودم سرودم و اکنون نیز در مرحله میکس و مسترینگ قرار دارد.

گروه موسیقی «دیلمون» که همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی تهران تازه ترین کنسرت موسیقی خود را برگزار کرده بود از جمله گروه های فعال موسیقی نواحی استان گیلان است که تاکنون کنسرت های زیادی را در تهران، شهرستان ها و کشورهایی چون ایتالیا، قرقیزستان، آلمان، تاجیکستان، ونزوئلا برگزار کرده است. اجرای مشترک با گروه «سازینه» در اصفهان و سه دوره جشن خانه موسیقی، ثبت و بازآفرینی بیش از ۱۰ آیین نمایشی کوهپایه های البرز در میراث معنوی کشور و حضور در چند دوره جشنواره موسیقی فجر و موسیقی نواحی دیگر فعالیت های انجام گرفته گروه است.

محمود فرضی نژاد خواننده و سرپرست، رضا فکوری نوازنده کمانچه، آرش عشقی نوازنده بم تار، توماج مصفا نوازنده سه تار، صابر غلامی پور نوازنده لبک، سبحان سرابی نوازنده سه تار، علی اطهری و نوید لاهیجی نوازندگان دایره، منیژه واحد نوازنده نقاره و هم خوان و حدیث نیکرو همخوان گروه موسیقی «دیلمون» را تشکیل می دهند.

 

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان