//
کدخبر: ۴۶۳۲۸ //
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه :

برگزاری هفته فرهنگی و هنری کرمانشاه در سایر استان‌ها، تعامل فرهنگی ایجاد می‌نماید

برگزاری هفته فرهنگی و هنری کرمانشاه در سایر استان‌ها، تعامل فرهنگی ایجاد می‌نماید

به گزارش - فرتاک نیوز: نشست مطبوعاتی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور خبرنگاران محلی، سراسری و خبرگزاری‌ها در اداره کل ارشاد تشکیل شد.

 

حجت‌السلام والمسلمین رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه در این نشست گفت: اصحاب فرهنگی فضا برایشان باز است که تولیدات را اجرایی کنند بدون توجه به نام و اسم و انگ خاصی ندارد براساس قانون جاری و ساری در نظام مشکل خاصی نداشته باشند اصحاب فرهنگ و هنری و  مطبوعاتی تمام برنامه هاشان می‌توانند برگزار کنند و از آنان حمایت خواهیم کرد.

 

وی افزود: واگذاری برنامه‌های فرهنگی به خود هنرمندان و فرهنگیان در کردستان به عنوان مدیر آن استان تجربه کرده‌ایم و در استان کرمانشاه قصد داریم که دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها و همایش‌ها و سمینارها که برعهده خودمان است، دایر نماییم و در روز خبرنگار نیز حمایت مالی کرده‌ایم و ما از تشکل‌های صنفی که از دولت مجوز گرفته‌اند حمایت خواهیم کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه گفت: تعریف اقتصاد فرهنگ این است که ما بتوانیم که فرهنگ امر مردمی است را ترویج دهیم. اقتصاد فرهنگ  دولتی نیست باید بخش غیردولتی وارد شود اصاحب و افراد متخصص و  تخصص هم با موسسه‌ها و انجمن‌هاست و کسانی که به فرهنگ تعالی و رشد فرهنگ علاقه‌مند هستند امکان مالی دارند و سرمایه‌ای در حوزه تولید هزینه نمایم با موسسات و مراکز غیردولتی و ما حمایت خود و ورود بخش غیردولتی  به بخش فرهنگ ضرورت دارد و مهم است که در تهران انجام شده و وارد شده‌اند شاید آن سود دهی هم نداشته باشد این سه راهبرد کلی ارشاد و فرهنگ است.

 

جعفری ادامه داد: استان کرمانشاه در غرب کشور و زاگرس‌نشینان استان اول است در مقایسه باسایر استان‌ها، استان اول است مابقی استان‌های غرب کشور هم زمانی توابع کرمانشاه بوده‌اند ولی بایستی به این موضوع بازنگری و توجه جدی شود که کرمانشاه نیاز حمایت بیشتر دارد.

 

وی افزود: دبیرخانه‌های بیشتر همایش در مراکز استان‌های مهم است و کرمانشاه در سطح بین‌المللی در بازنگری کنیم در دوره 10 ساله جایگاه در همایش و مسائل فرهنگی در شأن و جایگاهش نداشته است و این باعث نگرانی ماست کرمانشاه با این قدمت سابقه تاریخی و تمدنی بعضی کارهاش جلوتر نباشد در بخش فرهنگ و هنر در چند اولیت مهم 100 و چند برنامه داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه گفت: یکی از اولیت‌های اداره ارشاد کرمانشاه در رشته زبان و ادبیات داستانی، ذات و جوهره ادبیات، شعر و شاعری است که به چند برنامه رسیده‌ایم به صورت دبیرخانه دائمی جشنواره شعر بیستون برگزاری کنگره و دبیرخانه دائمی آن در کرمانشاه از اهدافمان می‌باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه گفت: به معنای عام و خاص کرمانشاه باید استان برجسته‌ای صاحب جشنواره‌ای با متناسب با تاریخ و هویت فرهنگی و قدمت باستانیش باشد.

 

جعفری ادامه داد: در حوزه موسیقی هم دبیرخانه تنبور و تکنوازی‌تنبور باید دائر کنیم و چهارخانه ضروری  هم از قبیل؛ خانه دف، هوره، تنبور، مور  در حال  راه‌اندازی است و خانه دف را در پاوه تأسیس کرده‌ایم.

 

وی افزود: در حوزه نمایش پیشرو و پیشتاز هستیم در نمایش همیشه اول هستیم و اول هم بودیم در خیلی از جشنواره ملی تئاتر استقبال کرده‌ایم استان کرمانشاه برای تئاتر فجر امکان برگزاری داریم در موسیقی هم دایر کردن کارگاهی و آموزشی صورت گرفته است و تئاتر مقاومت پیشنهاد داده‌ایم در موضوع ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس بوده که شروع و پایان جنگ در کرمانشاه بوده است دو هفته پیش تئاتر مرصاد نیز در شهرستان اسلام‌آبادغرب برگزار کرده‌ایم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه گفت: اولویت بعد اداره ارشاد کرمانشاه  شهرستان‌هاست که مهم است، موضوع شهرستان‌هابه معنایی فراموش شده‌اند برنامه که در حیطه و منطقه بومی و محلی و توانمندی شهرستان‌هاست در هرسین ادبیات داستانی در پاوه سه برنامه خوب برگزار شده است که روز خبرنگار  17 میلیون  به شهرستان کمک شده و سایر برنامه‌ها نیز حمایت کرده‌ایم و از امروز به بعد قصد داریم  خیلی برنامه استانی و منطقه‌ای در شهرستان‌ها برگزار  نمایم و شهرستان‌ها ظرفیت و توان فرهنگی و هنری بالایی دارند و 50 درصد  برنامه ما کمک خواهیم کرد و 50 درصد باقیمانده نیز خود شهرستان باید حمایت نماید، اما حداقل دو برنامه کامل دو تا پنج برنامه تعریف داریم در دلاهو و در سنقر خواهید دید که در صحنه موسیقی سنتی و شب‌های موسیقی صحنه برگزار شد.

 

جعفری ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه سینمایی جوان با حضور 11 استان در شهریور و 57 هفتمین دوره و دومین دوره در کرمانشاه استقبال 2432 اثر، فیلمنامه نویس،عکس، و 150 هنرمند در این عرصه شرکت خواهند کرد.

 

وی افزود: کنگره بزرگداشت میرزا کلهر درقالب جشنواره دوسالانه و جشنواره ملی خوشنویسی و موضوع تخصصی ایشان باشد که کارهاش انجام گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه گفت: سایر برنامه‌های که تئوین شده است که جشنواره تنبورنوازی، خوشنویسی، انتخاب کتاب سال، کنگره داستان‌نویسی، کنگره شعر ، بزرگداشت استاد محبت، شعر بانوان، نمایشگاه صنعت، نمایشگاه کتاب، پایتخت کتاب، جشنواره مطبوعات و فرامرزی، تجلیل از مفاخر بین 10 تا 15 نفر در همایش، نمایشگاه‌های مختلف، جشنواره اقوام ایرانی از این برنامه‌هاست.

جعفری ادامه داد: کنگره دو عالم بزرگ آیت‌الله نجومی و آیت‌الله زرندی، حوزهای آموزشی کاربردی و ورک‌شاب‌ها مطبوعات، تجسمی و فیلمسازی کمک کند و آموزش در حوزه قرآنی و سایر بخش‌های دیگر که در ایام سال برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: در بخش تلفیق اتحادیه‌ها خوشبختانه خوب انجام گرفت ظرفیت بالایی داریم آموزش تفسیر و مفاهیم و جلسات خانگی و موسسات قرآنی داریم وضعیت مناسب هست و در خیلی ضمینه‌ها باید ار مناسب انجام شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه گفت: برگزاری هفته فرهنگی و هنری کرمانشاه در سایر استان‌ها، تعامل فرهنگی ایجاد می‌نماید و به رشد فرهنگ و معرفی استان کمک خواهد کرد و چهارم و پنجم شهریور نیز شب‌های فرهنگی کرمانشاه با همکاری استانداری، خانه کرمانشاهیان مقیم تهران، ادره فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار خواهد شد .

 

جعفری ادامه داد: در حالی سی‌ودومین سال هنرستان زیبا هم جشن گرفته‌ایم از استاتید استاد کلهر و خانم تجلیل به عمل آمده و مدیران 32 ساله هم مورد تقدیر قرار گرفت  وهمین برنامه هم به پاسداشت  10 ساله انجمن گرافیک برای این انجمن یرگزار شده است. 

 

وی افزود: رسانه نور افکنی و شناسایی سوژه و بزرگ نمایی است رسالت نیز مهم می‌باشد هم برای رسانه که به عنوان رکن چهارم دموکراسی است که  بایستی چاشنی و مطالبه‌گری و نقد که هر کدام مفهوم خودش را دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه گفت: مطالبی که باید مسئول نقد شود در حوزه کاری نقد سه رکن دارد به تخریب و سیاه‌نمایی و نقد اصل ابتدا اشکال را بگوید، خوبی و راهکار رشد و تعالی است این سه رکن را نباید فراموش نماید تا نقد بر مسئول وارد شود ولی بعضی‌ها فقط تخریب می کنند و چندان به حوزه نقد آشنا نیستند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۳۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان