//
کدخبر: ۴۴۷۹۳۴ //

مقایسه آزمون تافل و آیلتس + نحوه ثبت نام در آن ها

استفاده از خدمات نوین پرداخت به افراد ایرانی این امکان را می‌دهد که با اطمینان بیشتر، در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی ثبت نام کنند و به راحتی اهدافشان را در زمینه تحصیل یا کاری دنبال کنند. این مجموعه با ارائه خدماتی سریع، آسان و امن، به همراه پشتیبانی 24 ساعته، فرآیند ثبت‌نام را برای افراد ساده و مطمئن می‌کند. به طور کلی، از طریق نوین پرداخت، افراد می‌توانند با آرامش بیشتری به ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی پرداخته و به راحتی به اهداف خود دست یابند.

مقایسه آزمون تافل و آیلتس + نحوه ثبت نام در آن ها
به گزارش فرتاک نیوز،

آزمون‌های تافل (TOEFL) و آیلتس (IELTS )به عنوان دوتا از مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها یا کار در کشورهای انگلیسی‌زبان را دارند، شناخته می‌شوند. این آزمون‌ها به داوطلبان اجازه می‌دهند تا مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن خود را در زبان انگلیسی ارزیابی کنند.

آزمون تافل بیشتر برای افرادی که می‌خواهند در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در ایالات متحده آمریکا تحصیل کنند مناسب است، البته برخی دانشگاه‌های اروپایی نیز این آزمون را قبول می‌کنند. از طرف دیگر، آزمون IELTS بیشتر در کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، انگلیس و نیز برای مهاجرت و کار استفاده می‌شود.

هر یک از این آزمون‌ها به شیوه‌های مختلفی توانایی زبانی را ارزیابی می‌کنند، از جمله از طریق سؤالات چند گزینه‌ای، تست مکالمه، وظایف نوشتاری و شنیداری. هدف نهایی این آزمون‌ها، ارزیابی توانایی افراد در ارتباط در مواقع مختلف اجتماعی، تحصیلی و شغلی در زبان انگلیسی است.

مقایسه آزمون تافل و آیلتس

مقایسه آزمون‌های تافل و آیلتس:

هر دوی آزمون‌های تافل (TOEFL ) و آیلتس (IELTS) برای اندازه‌گیری توانایی زبان انگلیسی زبان‌آموزان در چهار مهارت اصلی زبانی، یعنی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن طراحی شده‌اند، اما تفاوت‌های مهمی نیز در محتوا، ساختار، نحوه امتحان‌گیری و قبولی آن‌ها وجود دارد. در ادامه به برخی از تفاوت‌های اصلی بین این دو آزمون می‌پردازیم:

1.مخاطبان و محل قبولی:

تافل: مخاطب اصلی آزمون تافل داوطلبانی هستند که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا و یا کانادا را دارند. بسیاری از دانشگاه‌های آمریکایی از نمره تافل به عنوان شرط ورودی استفاده می‌کنند.

ایلتس: این آزمون بیشتر برای مهاجرت، کار و تحصیل در کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، انگلیس و ... می‌باشد و نیز برای ورود به برنامه‌های تحصیلی در کشورهای اروپایی مورد قبول است.

نکته: کشور کانادا هر 2 آزمون را قبول دارد، و بسته به دانشگاه و موقیعت شغلی مورد نظر باید ببینید که کدام آزمون مناسب شما می‌باشد.

2.ساختار آزمون:

تافل: شامل چهار بخش خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن است. در بخش خواندن تقریبا با ده سبک سوالی مواجه هستید و بین 60 تا 80 دقیقه وقت دارید، بخش شنیداری نیز زمانی معادل 60 الی 90 دقیقه وقت خواهید داشت تا به سوالاتی که از یک فایل صوتی پرسیده می‌شود پاسخ دهید، در اسپیکینگ شرکت‌کنندگان باید به شش سوال پاسخ دهند که دو سوال اول سوال‌‌های مستقل و چهار سوال بعدی سوال‌‌های تلفیقی (Integrated) هستند در بخش رایتینگ آزمون تافل شرکت‌‌کنندگان با دو سوال روبرو هستند که دسته‌بندی آن‌ها همانند سوالات بخش اسپیکینگ است، یعنی دو نوع Independent و Integrated یا همان مستقل و تلفیقی.

آیلتس: دو نوع آزمون اصلی دارد، آکادمیک و عمومی. آزمون آکادمیک برای افرادی است که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها یا برنامه‌های تحصیلی را دارند، در حالی که آزمون عمومی برای مهاجرت و کاربرد‌های عمومی تعیین شده است. در آزمون آیلتس همانند تافل 4 بخش داریم، در بخش لیسنینگ یا همان شنیداری، شما 30 دقیقه وقت دارید تا به حدودا 40 سوال پاسخ دهید، در بخش خواندن شرکت‌کنندگان می‌بایست به سوالات مربوط به سه متن که در مجموع بین ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند پس از مطالعه پاسخگو باشند. بخش صحبت کردن آزمون آیلتس شامل یک مصاحبه‌ی رودررو با مصاحبه کننده‌ی رسمی آیلتس است که مدت زمان آن ۱۱ تا ۱۴ دقیقه می‌باشد. و بخش نوشتن یا رایتینگ هم باید درباره موضوعاتی که به شما داده می‌شود مطلبی را بنویسید.

3.نحوه امتحان‌گیری:

تافل: امتحان به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود و هزینه ثبت‌نام برای آزمون متغیر است.

آیلتس: آزمون به صورت کاغذی یا کامپیوتری برگزار می‌شود و هزینه ثبت‌نام برای آزمون ثابت است.

4.نمره‌دهی و مدت اعتبار نمره:

تافل: نمره‌دهی بین ۰ تا ۱۲۰ است و نمره‌ها برای مدت دو سال معتبر هستند.

آیلتس: نمره‌دهی بین ۰ تا ۹ است و نمره‌ها برای مدت دو سال معتبر هستند.

در نهایت، انتخاب بین تافل و آیلتس بستگی به مقصد و هدف شما برای استفاده از نمره این آزمون‌ها دارد. مطمئن شوید که قبل از ثبت‌نام در آزمون موردنظر، با الزامات و نیازهای دقیق مقصد خود آشنا شوید.

ثبت نام آزمون آیلتس

ثبت نام آزمون های تافل و آیتلس با نوین پرداخت:

نوین پرداخت یکی از مجموعه‌های معتبر و کارآمد در زمینه ثبت‌نام در آزمون‌های بین‌المللی می‌باشد که به افراد ایرانی این امکان را می‌دهد تا به راحتی و بدون مشکل خاصی، در آزمون‌هایی مانند تافل (TOEFL)و آیلتس (IELTS)شرکت کنند. این مجموعه با سابقه برجسته و خدمات با کیفیت خود، امکانات و مزایای زیادی را برای افراد فراهم کرده است، از جمله:

1.ثبت‌نام آنلاین سریع و آسان:

نوین پرداخت به افراد این امکان را می‌دهد که به راحتی و بدون نیاز به حضور قیزیکی، ثبت‌نام خود را برای آزمون‌های بین‌المللی انجام دهند. این فرآیند به صورت آنلاین و در چند مرحله ساده قابل انجام است.

2.پشتیبانی مشتریان 24:

این مجموعه با داشتن تیم پشتیبانی متخصص و حرفه‌ای، به افراد در تمام مراحل ثبت‌نام و پس از آن، از جمله رفع مشکلات و ارائه راهنمایی‌های لازم، کمک می‌کند.

3.پرداخت آنلاین امن:

نوین پرداخت امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه‌های امن و قابل اعتماد برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس و تافل را فراهم کرده است، که به افراد اطمینان می‌دهد که اطلاعات مالی و شخصی آن‌ها در امان است.

با این ویژگی‌ها و خدمات ارزشمند، نوین پرداخت به افراد ایرانی این امکان را می‌دهد که با اطمینان بیشتر، در آزمون‌های بین‌المللی ثبت‌نام کنند و به راحتی اهدافشان را در زمینه تحصیل یا کاربری دنبال کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون تافل در ایران و پرداخت هزینه آن، به وبسایت نوین پرداخت به نشانی (https://novinpardakht.com/toefl-exam) مراجعه فرمایید.

پرداخت ارزی نوین پرداخت

سخن آخر:

استفاده از خدمات نوین پرداخت به افراد ایرانی این امکان را می‌دهد که با اطمینان بیشتر، در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی ثبت نام کنند و به راحتی اهدافشان را در زمینه تحصیل یا کاری دنبال کنند. این مجموعه با ارائه خدماتی سریع، آسان و امن، به همراه پشتیبانی 24 ساعته، فرآیند ثبت‌نام را برای افراد ساده و مطمئن می‌کند. به طور کلی، از طریق نوین پرداخت، افراد می‌توانند با آرامش بیشتری به ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی پرداخته و به راحتی به اهداف خود دست یابند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۹۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان