//
کدخبر: ۴۲۹۳۸ //

محبوبیت کیمیا در کشورهای عربی

پخش سریال پرطرفدار «کیمیا» با دوبله عربی از شبکه آی فیلم، بار دیگر این شبکه ایرانی را در صدر شبکه های پرمخاطب جهان عرب قرار داد.

محبوبیت کیمیا در کشورهای عربی
به گزارش فرتاک نیوز،

روابط عمومی آی فیلم، مدیر واحد چندرسانه ای و امور مخاطبان این شبکه با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به گزارش های میدانی از کشورهای عربی مختلف و بازخورد قابل توجهی که از بینندگان این سریال دریافت کرده ایم، می توان با اطمینان گفت که مجموعه تلویزیونی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار، با استقبال گسترده مخاطبان عرب‎زبان در طول ماه مبارک رمضان و تاکنون مواجه شده است.

کیوان نژادسیفی همچنین گفت: دوبله این مجموعه 110 قسمتی که بیش از 300 بازیگر در آن به ایفای نقش پرداختنه اند، توسط گروه دوبلاژ عربی شبکه آی‎فیلم انجام شده است و پخش آن که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده بود، شامگاه ششم مرداد جاری به پایان می رسد.

به گفته وی؛ اقدام بهنگام نصب بیلبوردهای تبلیغاتی این مجموعه در لبنان که پیش از رمضان برنامه ریزی و اجرایی شد، گسترش اطلاع رسانی و علاقه مندی برای تماشای این سریال را در کشور یاد شده فراهم آورده و با انعکاس خوب این حرکت از طریق رسانه های عربی، علاوه بر لبنان؛ استقبال فراوانی از طرف مخاطبان آی فیلم را در کشورهای عراق، عربستان، الجزایر، مصر، مغرب و سایر کشورهای عرب زبان نیز به دنبال آورد.

مدیر واحد چندرسانه ای و امور مخاطبان آی فیلم با اعلام اینکه نمایش «کیمیا» به صورت مجموع دو قسمت در هر شب، از دیگر عوامل توفیق آن بوده است، اضافه کرد: این سریال در پخش نوبت اول (ساعت 23:30 به وقت تهران) ساعات پربیننده اغلب مناطق مخاطب خود را به خوبی پر می کرد. از این حیث نیز با توجه به اینکه سنت پخش سریال های موفق عربی در ماه مبارک رمضان، با هدفگذاری استفاده حداکثری از این مقطع طلایی در جذب بیننده توسط شبکه های تلویزیونی دنیای عرب اجرا می شود؛ سریال کیمیا در کنار جذابیت داستان، به خاطر دوبله حرفه ای و زمان پخش مناسب مزیت های همزمان دارا بوده و با اقبال قابل ملاحظه ای رو به رو شد.

سریال تلویزیونی «کیمیا» براساس فیلمنامه‌ای از مسعود بهبهانی نیا با محوریت زندگی بانوی جوانی به نام «کیمیا پارسا» با بازی مهراوه شریفی‌نیا در سه مقطع زمانی قبل و حین انقلاب، آغاز جنگ و زمان حال، روایت می‌شود و بازیگران دیگری چون مهدی پاکدل، گلوریا هاردی، پوریا پورسرخ، رضا کیانیان، امیرحسین آرمان، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان و عاطفه رضوی نیز به ایفای نقش در آن پرداخته اند.

آی فیلم با شعار «شبکه نمایش برای خانواده»، از سه کانال فارسی، عربی و انگلیسی زبان و با سه جدول پخش متفاوت، به پخش فیلم و سریال های ایرانی برای مخاطبان متنوع خود می پردازد.

 

 

 

 

 

منبع: پارس نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان