//
کدخبر: ۳۷۸۴۲۰ //

مکان موکب‌های اربعین حسینی در کرمانشاه ثابت می‌شود

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره طرح استقرار موکب‌های استان کرمانشاه به صورت ثابت خاطرنشان کرد: موکب‌ها پس از جانمایی به صورت ثابت در یک مکان مستقر می‌شوند.

مکان موکب‌های اربعین حسینی در کرمانشاه ثابت می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 ابراهیم رحیمی زنگنه در همایش تجلیل از موکب‌داران دروازه کربلا و اعضای ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: عنوان "کرمانشاه؛ دروازه کربلا" مبتنی بر سابقه تاریخی این منطقه است و با نگاهی به تاریخ متوجه جایگاه والای کرمانشاه در پاسداشت حادثه عاشورا خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هویت فرهنگی، هنری، معماری، تاریخی، اجتماعی و قومیتی کرمانشاه وابسته به واقعه کربلا بوده است عنوان کرد: کرمانشاه به واسطه همین موقعیت به قطب ادبیات آیینی در کشور تبدیل شده است و هیچ سرزمینی به اندازه این منطقه در ادبیات آیینی و مرثیه سرآمد نبوده است.

رحیمی زنگنه با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از معماری کرمانشاه همچون کاروانسراها تا تکایا متاثر از قیام عاشورا و اربعین حسینی است گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اربعین یک حادثه عادی نیست و همیشه در طول تاریخ بوده اما هیچ زمانی به گستردگی زمان معاصر خود را نشان نداده است.

وی با بیان اینکه اربعین صحنه‌ای از بروز و تجلی تمام ارزش‌های انسانی شده است بیان کرد: امسال هشت درصد زائران از مرز خسروی عبور کردند که این آمار باید در سال‌های آینده افزایش یابد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت موکب‌داران با پیگیری دولت فراهم خواهد شد افزود: جلسات ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه به صورت ماهیانه برگزار خواهد شد تا خدمت‌رسانی به زائران اهل بیت(ع) با کمترین کاستی باشد.

 رحیمی زنگنه با اشاره طرح استقرار موکب‌های استان کرمانشاه به صورت ثابت خاطرنشان کرد: موکب‌ها پس از جانمایی به صورت ثابت در یک مکان مستقر خواهند شد.

این مقام مسئول افزود: امید داریم با مشارکت خیرین در مسیر زائران اربعین در شهرستان کرمانشاه چندین زائرسرای برجسته ایجاد شود و امروز باید از ظرفیت حضور مردم در ایام اربعین استفاده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۴۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان