//
کدخبر: ۳۷۷۱۴۱ //

۸۳ تن از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی کرمانشاه تجلیل شدند

۸۳ تن از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی کرمانشاه عصر دوشنبه به مناسبت هفته پژوهش با حضور مسئولان، اساتید و دانشجویان در سرسرای اجتماعات دانشکده ادبیات این دانشگاه تجلیل شدند.

۸۳ تن از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی کرمانشاه تجلیل شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

در این مراسم از هفت نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه رازی که به عنوان پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان و ۱۷ نفر به عنوان پژوهشگران پراستناد ۲ درصد جهان تجلیل شد.

همچنین همزمان با این مراسم نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری دانشگاه رازی افتتاح شد که از امروز به مدت چهار روز برپا خواهد بود.

گفتنی است در این نمایشگاه از ۴۰ طرح پژوهشی و فناوری برتر، رونمایی به عمل آمد.

پژوهش نیروی محرکه علم است

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در این مراسم با تبریک هفته پژوهش و فناوری گفت: پژوهش نیروی محرکه علم است و اگر پژوهش نباشد علم به جایی نمی‌رسد.

«محمدنبی احمدی» در ادامه با تأکید بر اینکه خروجی علم، دانش و پژوهش باید منجر به حل مسائل جامعه و رفاه و توسعه شود، افزود: دانش و پژوهش در صورتی مؤثر واقع خواهد بود که بتواند راهگشای مشکلات جامعه باشد و منجر به اشتغالزایی و درآمدزایی شود.

وی یادآور شد: متاسفانه آنچنان که باید مسیر تبدیل پژوهش به ثروت و اشتغال طی نشده و همچنان نیازمند تلاش و هم افزایی بیشتر در این راستا هستیم.

احمدی اضافه کرد: باوجود سرآمد بودن در رشته شیمی متاسفانه با بحران انرژی مواجه هستیم، در استانی که ۷۰ درصد قیر کشور تولید می شود اما هنوز نتوانستیم از مزایای آن به خوبی استفاده کنیم.

وی مطالبه گری را اساس انقلاب اسلامی دانست و گفت: اما مطالبه گری باید از راه صحیح باشد.

برگزاری تور صنعتی از برنامه‌های هفته پژوهش استان کرمانشاه است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم با اشاره به برنامه های هفته پژوهش و فناوری در استان؛ گفت: دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر استان، متولی اصلی برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری است و از مهمترین برنامه‌های این هفته، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاهی و استانی است.

دکتر «مصطفی مصطفایی» شعار هفته پژوهش و فناوری را « پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اعلام کرد و افزود: برگزاری تورهای صنعتی ویژه اعضای هیات علمی و دانشجویان و نشست‌های مشترک با واحدهای صنعتی استان با هدف تعمیق‌بخشی به ارتباط میان دانشگاه و صنعت از جمله این برنامه ها است.

پژوهش مقدمه دانایی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت علم و دانش از دیدگاه قرآن کریم و روایات دینی گفت: در روایات آمده است که یک ساعت اندیشیدن بهتر از هفتاد سال عبادت بدون اندیشه است.

حجت الاسلام و المسلمین «جواد افشارنجفی» همچنین افزود: در روایات داریم که خواب انسان دانا بهتر از عبادت شب تا صبح یک انسان نادان است بر این اساس اهمیت علم و دانایی و دانش و بصیرت بر کسی پوشیده نیست.

وی پژوهش را مقدمه دانایی توصیف کرد و با تکریم مقام پژوهشگران و اصحاب علم و دانش از تلاش های پژوهشگران و فناوران دانشگاه رازی قدردانی نمود.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۱۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان