//
کدخبر: ۳۷۵۸۹۸ //

۷ استاد دانشگاه رازی کرمانشاه در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: براساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام؛ هفت عضو هیات علمی این دانشگاه در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

۷ استاد دانشگاه رازی کرمانشاه در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر «مصطفی مصطفایی» روز جمعه افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام هر ساله در آستانه هفته پژوهش، لیست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان را براساس داده‌های پایگاه ESI در ۲۲ حوزه موضوعی که در یک بازه زمانی ۱۰ ساله مورد بررسی قرار گرفته‌اند، استخراج کرده و به دانشگاه‌های کشور اعلام می‌کند.

وی بیان کرد: امسال ۸۴۰ پژوهشگر از کشور ایران در این لیست قرار گرفته‌اند که در این میان نام هفت نفر از پژوهشگران دانشگاه رازی نیز دیده می‌شود.

دکتر مصطفایی، کسب این موفقیت ارزشمند را به جامعه علمی استان کرمانشاه به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه رازی تبریک گفت و برای همه این اساتید آرزوی موفقیت نمود.

دکتر «مجتبی شمسی پور»، دکتر «سیروس زبنی الدینی»، دکتر سید«سیاوش مدائنی» دکتر«مسعود رحیمی»، دکتر «حسین بنکداری»، دکتر «یاسر شهبازی» و دکتر « شاپور حیدرخانی» هفت عضو هیات علمی دانشگاه رازی هستند که در جمع پژوهشگران یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.
با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۸۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان