//
کدخبر: ۳۷۱۰۲۸ //

پاپ خواستار اصلاح ساختار سازمان ملل شد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در بخشی از کتاب جدید خود که روز یکشنبه منتشر شد، اعلام کرد که پس از همه گیری کووید – ۱۹ و جنگ اوکراین، نیاز به اصلاح ساختار سازمان ملل کاملا مشهود است.

پاپ خواستار اصلاح ساختار سازمان ملل شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ گفت حمله روسیه به اوکراین، نیاز به تضمین ساختار چند جانبه فعلی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل را به منظور دستیابی به راه های موثرتر برای حل و فصل مناقشات مورد توجه قرار می دهد.

وی افزود: در برهه جنگی، تائید این نکته ضروری است که ما به چند جانبه گرایی بیشتر و بهتر نیاز داریم، اما سازمان ملل دیگر برای واقعیات جدید مناسب نیست.

فرانسیس یادآور شد: این سازمان ملل برای جلوگیری از تکرار وحشت دو جنگ جهانی از وقوع مجدد تاسیس شد، اما اگرچه تهدیدی که آن درگیری ها نشان می داد، همچنان زنده است، جهان امروز دیگر همان نیست.

وی افزود: ضرورت این اصلاحات پس از همه گیری زمانی که سیستم چند جانبه کنونی همه محدودیت هایش را به نمایش گذاشت، بیش از پیش آشکار شد.

پاپ ۸۵ ساله توزیع ناعادلانه واکسن را به عنوان نمونه بارز قانون چیرگی قوی ترین ها بر همبستگی محکوم کرد و از اصلاحات اساسی با هدف دادن فضا به سازمان های بین المللی به منظور کشف دوباره هدف اصلی شان که خدمت به خانواده بشریت است، حمایت کرد.

وی همچنین گفت که نهادهای بین المللی باید نتیجه گسترده ترین توافق و اجماع ممکن باشند.

پاپ فرانسیس همچنین پیشنهاد داد حقوق غذایی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی تضمین شوند تا نهادهای بین المللی تصمیمات شان را برآن اساس مبتنی کنند.

کتاب جدید فرانسیس تحت عنوان «به نام خدا از شما می خواهم: ۱۰ دعا برای آینده ای پر از امید» قرار است روز سه شنبه در ایتالیا منتشر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۰۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان