//
کدخبر: ۳۷۲۰۵۲ //

سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی در کرمانشاه آغاز به کار کرد

سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی در نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی در کرمانشاه آغاز به کار کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا سهیلی در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی که عصر امروز (دوم آبان‌ماه) با حضور استاندار و مدیران و مسئولین استانی در پارک شاهد محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: پس از سه سال وقفه به دلیل کرونا برپایی سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی با استقبال خوبی از سوی هنرمندان داخلی و خارجی مواجه شد.

میراث 1

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: نمایشگاه صنایع دستی از دوم لغایت ششم آبان‌ماه با ۱۲۵ غرفه صنایع دستی در کنار غرفه سوغات در نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه آماده بازدید مردم هنردوست کرمانشاه می‌باشد.

سهیلی صنایع دستی را موتور محرکه‌ای برای حل مشکل اشتغال در استان دانست و گفت: بخش صنایع دستی در استان مظلوم واقع شده که در صورت توجه به آن زمینه ساز ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی همچنین راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک صنایع دستی را راهی در جهت ایجاد اشتغال و تامین منابع مالی خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: مشکل اصلی صنعتگران فروش محصولات صنایع دستی است که نیازمند تحول و اقدام مناسب جهت فروش این محصولات هستیم.

سهیلی استفاده از ظرفیت هلدینگ‌های صنایع دستی که در زمینه فروش و برندسازی فعالیت می‌کنند را نیاز هنرمندان این عرصه برای فروش صنایع دستی دانست و گفت: تغییرات کاربردی در زمینه طراحی،خرید تضمینی را در پی خواهد داشت و حضور این هلدینگ‌ها در کرمانشاه به بحث فروش صنعتگران کمک خواهد کرد.

مدیر ‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در نمایشگاه فصلی نیز گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان امام در بخش آموزش‌فروش و مارکتینگ ورود خواهد کرد وکمک شایانی به فروش صنایع دستی خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در نمایشگاه امسال نیز با همکاری معاونت صنایع دستی استان برگزاری ۲۰ ورکشاپ در قسمت‌های مختلف نمایشگاه در دستور کار قرار گرفته و غرفه آموزش صنایع دستی نیز در ورودی نمایشگاه برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است که انشاالله بتوانیم شاهد تحول در حوزه صنایع دستی باشیم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۰۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان