//
کدخبر: ۳۶۷۹ //

‌جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سیستان و بلوچستان آغاز شد

چهل و ششمین جشنواره نمایش فیلم‌های آموزشی و تربیتی "رشد" از امروز به مدت ۶ روز در ۷ شهرستان استان سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

 ‌جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش فرتاک نیوز، چهل و ششمین جشنواره نمایش فیلم‌های آموزشی و تربیتی "رشد" عصر امروز با حضور رضایی، نماینده وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در کانون فرهنگی و تربیتی "آزادگان" شهرستان زاهدان آغاز به کار کرد.

رضایی، نماینده وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح این جشنواره هدف جشنواره را ایجاد جذابیت و تنوع در محیط یادگیری و تقویت سواد بصری دانش‌آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: نمایش این فیلم‌ها هرگز جنبه سرگرمی ندارد و به عنوان مکمل برنامه درسی دانش‌آموزان، حاوی پیام‌های مهم آموزشی و تربیتی است که باعث تعمیق، تثبیت و تسهیل یادگیری دانش‌آموزان می‌شود.

ناصر زورقی نیز اظهار داشت: تماشای فیلم‌های این جشنواره به دلیل درگیر کردن ظرفیت دیداری و شنیداری دانش‌آموزان موجب تأثیر بیشتر در یادگیری آنها می‌شود.

معاون آموزش متوسطه  اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: فیلم‌های جشنواره فیلم "رشد" آمیزه‌ای از هنر و مطالعات عمیق روانشناسی است به همین دلیل موثر واقع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به آموزه‌های دینی و اسلامی برای رشد تفکر اسلامی در میان دانش‌آموزان شد در فیلم‌های این جشنواره یک امر ضروری است.

این جشنواره از دوم تا هفتم بهمن‌ماه به مدت شش روز با نمایش 80 فیلم در شهرستان‌های زاهدان، خاش، سراوان، ایرانشهر، زهک، هامون و زابل براساس برنامه زمانبندی اعلام شده در مدارس در 30 مرکز نمایش فیلم برگزار می‌شود و براساس اعلام آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می شود تا پایان زمان برگزاری، حدود 150 هزار نفر از دانش‌آموزان استان از این فیلم‌ها دیدن کنند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان