//
کدخبر: ۳۴۱۷۱۷ //

تولد چهره های مشهور ایرانی در ۲ اسفند

در این مطلب به معرفی چهره های مشهور ایرانی که در 2 اسفند متولد شده اند اشاره می کنیم.

تولد چهره های مشهور ایرانی در 2 اسفند
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزها که شبکه های اجتماعی در بین مردم گسترش یافته و هنرمندان هم حضور فعالی در این شبکه های دارند روز تولد چهره های مشهور ایرانی برای هوادارانشان جذاب تر شده است زیرا میتوانند از طریق این شبکه های اجتماعی سالروز تولد هنرمند محبوبشان را تبریک بگویند و از مهم ترین اتفاقات زندگی آنها مطلع شوند.

مرجانه گلچین

مرجانه گلچین در دوم اسفند ماه سال 1347در تهران متولد شد. این بانوی هنرمند خواهر منیژه گلچین (بازیگر) و دخترعموی مرحومه نادیا دلدار گلچین (بازیگر) است.

مرجانه-گلچین

مرجانه گلچین با سریال آینه به تلویزیون پا گذاشت. او زمان بازی در این سریال 19 ساله بود و بعد از آن به تئاتر و سینما نیز راه پیدا کرد. خانم گلچین از سال 68 و بعد از بازی در مجموعه تلویزیونی ازدواج پرماجرا ، تا سال 85 از تلویزیون دور بود اما بعد از 13 سال با مجموعه تلویزیونی زیرزمین به تلویزیون بازگشت. 

مسعود فروتن

مسعود فروتن نویسنده، مجری و کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان در 2 اسفند سال 1324 در آمل متولد شد و پس از انقلاب اسلامی با ورود به دانشکده هنرهای دراماتیک مدرک لیسانس خود در زمینه کارگردان سینمایی را نیز دریافت نمود.

مسعود-فروتن

او بیش از سه دهه به فعالیت سینمایی و تلویزیونی مشغول است و در کارنامه هنری اش، بیش از 150 تله تئاتر و چندین فیلم و سریال دیده می شود.

آرمان هوسپیان

آرامائیس وارطانی هُوسپیان با نام هنری آرمان متولد 2 اسفند 1299 در تبریز و درگذشته 17 مرداد 1359 در بارسلون، هنرپیشه، کارگردان فیلم، تهیه کننده، نویسنده ایرانی ارمنی تبار بود.

آرمان-هوسپیان

آرمان در 25 سال فعالیت در عرصه سینمایی، در 55 فیلم نقش آفرینی کرد. وی در سال 1334 جایزهٔ «بهترین بازیگر مرد سال» را از اولین فستیوال فیلم های ایرانی به خاطر بازی در فیلم چهارراه حوادث دریافت نمود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان