//
کدخبر: ۳۳۷۱۴۲ //

جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد فرهنگی بعد از انقلاب است

طراح صحنه و لباس برگزیده جشنواره فیلم فجر، گفت: برگزاری جشنواره فیلم فجر یکی از بهترین رویدادهایی است که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بتوانیم در آن مجموعه‌ای از آثار تولید شده را در یک سال ببینیم.

جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد فرهنگی بعد از انقلاب است
به گزارش فرتاک نیوز،

ملک‌جهان خزاعی با بیان اینکه یکی از دلایلی که طراحان جوان از زمان جوانی ما جلوتر هستند، به دلیل روزآمدی آنهاست، اظهار داشت: از جوانان هنرمند و علاقه مند به این مسیر می‌خواهم همین راه را ادامه دهند.

این طراح صحنه و لباس دارنده سیمرغ بلورین ادوار جشنواره درباره فیلم بلندی‌های صفر، خاطرنشان کرد: بلندی های صفر، نخستین فیلمی بود که برای آن به ایران دعوت شدم و برای آن، سیمرغ بلورین جشنواره گرفتم. همچنین برای فیلم تولد یک پروانه در بخش بین‌الملل جشنواره جایزه گرفتم و یک‌بار هم دکور جشنواره فیلم فجر را طراحی کردم. برگزاری جشنواره فیلم فجر یکی از بهترین رویدادهایی است که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بتوانیم در آن مجموعه‌ای از آثار تولید شده را در یک سال ببینیم.

وی تاکید کرد: فیلم‌ها هر سال با توجه به‌ نظر هیأت انتخاب، با هم فرق می‌کند اما همین که می‌توانیم همه فیلم‌ها را با هم ببینیم و مقایسه کنیم، اتفاق خوبی است؛ به‌ویژه اگر بخش ملی و بین‌الملل با هم برگزار شود.

جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد فرهنگی بعد از انقلاب است

نقش طراحی هنری در ارتقای صنعت سینمای کشور

خزاعی درباره نقش طراحی هنری در ارتقای صنعت سینمای کشور، بیان کرد: بسیاری از طراحان بزرگ ایران از جمله ایرج رامین‌فر، حسن فارسی و مجید میرفخرایی شاگردان من بودند. در حال حاضر، وقتی کارهای نسل جدید و جوانان امروزی را در جشنواره می‌بینم، از اینکه طراحی صحنه در این مدت ۲۰ سال در این حد اوج بگیرد، خوشحال می‌شوم.

این طراح هنری درباره نقش جوانان در ارتقای سینمای کشور با بیان اینکه پیشرفت جوانان امروز در عرصه هنر، مربوط به علاقه شخصی آنهاست، افزود: اینترنت، فرصتی برای تحقیق به جوانان می‌دهد که موثر است. در زمان تدریسم، کتاب کافی در این زمینه وجود نداشت و به ناچار منابع خارجی ترجمه و کتثیر می کردم. کمکی که به جوانان جهان امروز شد، امکان اینترنت و تحقیق است. اکنون اینترنت، همه جهان را به هم نزدیک کرده است؛ شاید نقش کتاب کمرنگ‌تر شده باشد ولی به هر حال تحقیق از طریق اینترنت و کتاب ارزشمند است.

 
 
برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۱۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان