//
کدخبر: ۳۳۵۰۳۳ //

بدترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱/ نگاه منتقدان بزرگ دنیا چقدر به مخاطبان عام نزدیک است؟

پیتر دبراگ و اُوِن گیلبرمن دو منتقد سرشناس سینمای جهان هر کدام ۵ عنوان از بدترین های سینما در سال ۲۰۲۱ را معرفی کردند.

بدترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱/ نگاه منتقدان بزرگ دنیا چقدر به مخاطبان عام نزدیک است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

گاهی اوقات کار یک منتقد فیلم ارائه یک ارزیابی دقیق از نقاط قوت و ضعف یک فیلم سینمایی است و گاهی اوقات صرفاً این است که به خوانندگان اطمینان دهیم که همراهی با بچه‌ها در مثلاً «Space Jam 2: A Legacy» باعث نمی‌شود که آن خوانندگان بخواهند با یک غذای مانده به خود آسیب برسانند. اما نیازی نیز وجود دارد که از رنج ناشی از یک فیلم به خصوص خسته کننده، نامناسب و توهین آمیز ناشی می شود و آن نیاز به پیوند با سایر بینندگان یک فیلم است. در چنین مواردی، منتقدان می‌توانند کمک کنند تا آنچه را که تحمل کرده‌اید از منظر حس و ادراک درونی تان نشان دهید. با این حال، وقتی از ما خواسته می شود بدترین فیلم‌های سال را نام ببریم، همیشه این خطر وجود دارد که انجام این کار باعث افزایش علاقه به فیلم‌های مورد نظر شود. برخی نمی توانند در جستجوی فیلم هایی که حتی خون یک حرفه ای باتجربه را به جوش آورد، مقاومت نکنند. اسمش را «قدرت سگ» بگذارید و اگر گاز گرفتند پیش ما به گریه نیایید.

پیتر دبراگ و اُوِن گیلبرمن دو منتقد سرشناس سینمای جهان هر کدام ۵ عنوان از بدترین های سینمای جهان در سال ۲۰۲۱ را معرفی کردند که در ادامه می خوانیم:

۵ عنوان بدترین فیلم های سال ۲۰۲۱ از نگاه «اُوِن گیلبرمن»

۱. «چِری» (Cherry)
تام هالند، پسر طلایی فیلم‌های «مرد عنکبوتی»، شیرینی معمولی سبک وزنی را از خود ساطع می‌کند. و این او را به بازیگری کاملاً اشتباه تبدیل می‌کند که نقش یک کهنه سرباز جنگ عراق را بازی می‌کند که معتاد به مواد افیونی شده و به دزد بانک تبدیل شده است. اما پس از آن، این افتضاح فوق‌العاده از آنتونی و جو روسو را نمی توان یک فیلم نمایشی ۱۴۰ دقیقه‌ای بیش از حد کارگردانی شده از از برند این دو برادر کارگردان قلمداد کرد. بر اساس رمان نیمه اتوبیوگرافی نیکو واکر، قرار است نشان دهد که هالند می‌تواند یک شخصیت «در لبه» را بازی کند و برادران روسو، پس از سوءاستفاده‌های مارول، می‌توانند همراه با او در ناودان شهرت خیابانی فرو روند. اما هیچ لحظه ای در این حماسه آمریکایی تبار وجود ندارد که واقعی باشد!

چری یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر درام-جنایی به‌کارگردانی برادران روسو است که از سوی اپل تی‌وی پلاس در سال ۲۰۲۱ اکران شد. آنجلا روسو-استوت فیلمنامه این فیلم را به همراه جسیکا گلدبرگ بر اساس کتابی به همین نام نوشته نیکو واکر به نگارش درآورده است. نیکو واکر، جانباز و پزشک سابق ارتش ایالات متحده که هم‌اکنون به اتهام سرقت از بانک در زندان به سرمی‌برد، پس از دستگیری در زندان این کتاب را بر اساس زندگی واقعی خود نوشت. این کتاب با تحسین جهانی منتقدان همراه بود و در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت. تام هالند و سی‌یرا براوو بازیگران اصلی این فیلم هستند.

در سال ۲۰۱۸، شرکت ای‌جی‌بی‌او حق ساخت و انتشار فیلمی بر اساس رمان چری اثر نیکو واکر را دریافت کرد. انتخاب بازیگران در مارس و اکتبر ۲۰۱۹ انجام شد. فیلم‌برداری این فیلم در ۸ اکتبر ۲۰۱۹ در ایالت اوهایو آغاز و در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ به اتمام رسید.

 

۲. «موسیقی» (Music)
سیا، هنرمند استرالیایی ضبط موسیقی، که ویدیوهای حبابی در اولین کارگردانی او موفقیت آمیز بودند. در این فیلم انفجارهای فانتزی در ذهن موسیقی، به عنوان شخصیت اوتیستیک او رخ می دهد و می تواند شما را خوشحال کنند. اما هر بار که به فیلم بازمی‌گردید، حال و هوای شما به هم می‌ریزد، یک سر و صدای خواب آلود در مورد اینکه چگونه موزیک زندگی خواهر ناتنی معتاد خود (کیت هادسون، با سر تراشیده) و همسایه مقدسش را به سختی بهبود می‌بخشد. (لزلی اودوم جونیور)، بوکسور سابق در حال مبارزه با یک بیماری کشنده است. در واقع، انتخاب بازیگران در این فیلم به شدت مشکل‌ساز است، زیرا تردید وجود دارد که کسی از جامعه اوتیسم او را به‌عنوان یک بیمار اوتیستیک بپذیرد.

موسیقی یک فیلم موزیکال آمریکایی به کارگردانی سیا است. کیت هادسن و مدی زیگلر از بازیگران این فیلم می‌باشند. در این فیلم چند آهنگ سیا را با صدای بازیگران این فیلم می‌توان شنید. این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی در هفتاد و هشتمین مراسم گلدن گلوب شد.[۸] این فیلم رکورد بیشترین جایزه تمشک طلایی سال ۲۰۲۱ را دارد. سیا جایزه بدترین کارگردانی سال، کیت هادسن جایزه بدترین بازیگر نقش اصلی و مدی زیگلر جایزه بدترین بازیگر نقش مکمل را به خود اختصاص دادند.

 

۳- «بِنِدِتا» (Benedetta)
اگر بخواهیم منصف باشیم، درام تاریخی پل ورهوفن درباره راهبه ایتالیایی (ویرجینی افیرا) که ممکن است معجزه گر باشد، صرفاً یک فانتزی با وسوه انگیز و ملبس به عادات قرن هفدهمی نیست. فیلم سینمایی «بِنِدِتا» سعی دارد داستانی جدی از دین، ظلم و رستگاری باشد اما تصویر به شدت کسل کننده است. شکل مجسمه چوبی عیسی که از آن به عنوان یک مستمسک عشق شهوانی نگاه می شود، جذابیتی ندارد، زیرا مسیح سوژه و موضوع اصلی داستان ورهوفن در این فیلم نیست.

«بِنِدِتا»(Benedetta) فیلمی به کارگردانی پل ورهوفن است که قرار است در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن در ماه مه ۲۰۲۱ نمایش داده شود.

 

۴- «بیا بیا» (C'mon C’mon)
می دانم، می دانم: همه عاشق درام حساس مایک میلز با بازی واکین فینکس در نقش یک میانسال هستند که برای چند هفته از برادرزاده اش (وودی نورمن) مراقبت می کند و این دو با هم بهترین دوست می شوند. به عقیده من ای نفیلم از یک ستون داستانی مشخص رنج می برد و روند روایت داستان به طرز بسیار ضعیفی ساخته شده است. آیا ویو گابی هافمن واقعاً فرزندش را با یک عموی بی قید و بند رها می‌کند تا بتواند به دنبال شوهر سابقش به سفر برود؟ چرا بعد از اینکه نزدیک بود که خدمتکار فینکس بچه را گم کند، او اینقدر عادی واکنش نشان می دهد؟ و چگونه است که فینیکس که یک گزارشگر از NPR است، به مدت یک ماه در مورد یک داستان مشغول فعالیت می شود؟ فیلمبرداری این فیلم هم تقلیدی از فیلم «منهتن» وودی آلن است، با این وجود تلفیقی خشم‌انگیز از بداخلاقی، کم عقلی و روایتی صمیمی را به تصویر می کشد.


«بیا بیا»(C'mon C’mon) با بازی «واکین فینکس» و کارگردانی «مایک میلز» کارگردان مبتدیان (۲۰۱۰) و زنان قرن بیستم (۲۰۱۶) در سال ۲۰۲۱ و با تاخیر بر پرده سینما ظاهر شد.

سال ۱۹۷۹ یک فیلمساز مستند با برادرزاده کوچک خود که پدرش دارای اختلال دوقطبی (BAD) است و در مرحله شیدایی قرار دارد سفر به ایالات متحده را آغاز می کند. فینکس در فیلم Cmon Cmon نقش شخصیتی به‌نام جانی را بر عهده دارد که یک مستندساز است و در آخرین پروژه خود تصمیم می‌گیرد تا با کودکان سراسر ایالات متحده آمریکا در مورد وضعیت کنونی جهان مصاحبه کند...

 

۵- «زنی پشت پنجره» (The Woman in the Window)
همچنان خلق یک سوژه در خانه ای تاریک و قدیمی کار قابل قبولی است، اما نه اینکه باز هم بر همان سیاق بازی قدیمی مثل فیلم های هیچکاک که در آن شخصیت اصلی با خیره شدن از پنجره‌اش در آن سوی خیابان، اطلاعات مهمی درباره یک جنایتکار به بیننده می دادا! این روزها، افراد تا حد زیادی تمایل به بستن پرده‌ها دارند و این تنها یکی از بسیار موارد بی‌معنی‌ است که در مجموعه‌ پر از تعلیق جو رایت روی هم تلنبار می‌شود، که در آن امی آدامز، به عنوان یک روانپزشک کودک خوددرمانی که حاضر به ترک خانه نیست...

«زنی پشت پنجره» یک فیلم تریلر روان‌شناختی به کارگردانی جو رایت محصول سال ۲۰۲۱ آمریکا است که فیلم‌نامه آن توسط تریسی لتس براساس رمانی به همین نام نوشته شده‌ است. ایمی آدامز، جولیان مور، وایت راسل، آنتونی مکی و گری اولدمن ستارگان فیلم هستند. فیلم ابتدا قرار بود در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شود. اما به دنبال بازخورد منفی در پیش‌نمایش آزمایشی و پس از همه گیری ۲۰–۲۰۱۹ کروناویروس، اکران فیلم برای مدتی به تعویق افتاد.

خلاصه داستان فیلم

آنا فاکس یک روانشناس متخصص در حوزۀ کودکان و نوجوانان است. او پس از جدا شدن از همسرش ادوارد، در طبقۀ دوم آپارتمانی در پوشیده از ماسه-سنگ در منهتن در نیویورک زندگی می کند و ادوارد نیز در کنار الیویا، فرزندی که از آنا دارد، زندگی می کند. او از بیماری آگورافوبیا رنج می برد و روزانه مقدار زیادی دارو مصرف می کند و از سوی دیگر، وابستگی بسیار زیادی به نوشیدن مشروبات الکلی دارد. همین امور موجب می شود تا زندگی تنهای او در آپارتمان کوچکش، از نظر روانی برایش دشوار شود. آنا از سر تنهایی، با دوربین عکاسی خود زندگی همسایگانش را از پشت پنجرۀ آپارتمانش نگاه می کند. خانوادۀ راسل که به تازگی نقل به محلۀ براون استون نقل مکان کرده و در آن جا زندگی می کنند، یکی از چندن خانواده ای هستند که آنا، رفتار آن ها را با دوربینش زیر نظر دارد.

 

 

۵ عنوان بدترین فیلم های سال ۲۰۲۱ از نگاه «پیتر دبراگ»

 

۱- «قرنطینه» (Lockdown) 

قرنطینه یا خانه‌نشینی (Lockdown) یک فیلم کمدی رمانتیک و سرقتی به کارگردانی داگ لیمان که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است.

داستان در دوران همه گیری کرونا اتفاق می‌افتد جایی که دو نفر تلاش دارند تا دست به یک سرقت پر خطر اما پر سود از یک فروشگاه بزرگ جواهرات بزنند…

 

۲- «مردی که پوست خهود را فروخت» (The Man Who Sold His Skin)

«مردی که پوست خهود را فروخت» دومین فیلم بلند داستانی کوثر بن هنیه، کارگردان تونسی در دنیای سینما است. در این فیلم مردی از اهالی سوریه در آرزوی رسیدن به اروپاست. او می‌پذیرد که بدنش لوح نقاشی هنرمندی مدرن با سبکی بحث‌برانگیز باشد! 

سم از اهالی رقه در سوریه است و در چشمانش برقی کودکانه می‌درخشد که نشان از عشق سوزان او به دختری به نام عبیر با بازی دی لیان دارد. داستان عشق نافرجام آن‌ دو در یکی از اولین سکانس‌های فیلم در قطار بازگو می‌شود.

«سم» به امید یک زندگی بهتر به لبنان پناهنده می شود. او با مردی به اسم «جفری گودفروی» آشنا میشود که تتوکار معروف است و یکی از آثار هنری اش را بر روی کمر سم خالکوبی می کند. طولی نمی کشد که بدن سم به عنوان یک اثر هنری معروف شناخته می شود و به او لقب «اثر هنری زنده» داده می شود. کلکسیونرها علاقه زیادی به او نشان می دهند اما از سوی دیگر، صدای فعالان حقوق بشری نیز در می آید. حال، او باید برای گذران زندگی به نوعی از این مخمصه بیرون بیاید.

 

۳- «برخورد»(Encounter)

داستان فیلم

در فیلم برخورد : یک افسر عالی رتبه نیروی دریایی تلاش می کند تا دو پسر جوان خود را از یک تهدید مرموز نجات دهد. او آنها را با خود به سفری می برد که خطرات زیادی در پی دارد و... در این فیلم دو برادر به همراه پدرشان راهی سفری می شوند که سعی دارد از آنها در برابر تهدید بیگانه محافظت کند...

 درباره فیلم

فیلم «برخورد»(Encounter) محصول کشور آرژانتین و در ژانر علمی تخیلی ، هیجان انگیز می‌باشد و به کارگردانی مایکل پییِرس در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. در فیلم برخورد بازیگرانی چون «ریز احمد» اکتاویا اسپنسر» «لوسین ریور چوهان» به ایفای نقش پرداخته اند.

 

 

۴- «مثبت کاذب» (False Positive)
«مثبت کاذب» یک فیلم ترسناک آمریکایی به کارگردانی جان لی ، از فیلمنامه لی و ایلانا گلیزر است که در سال ۲۰۲۱ تهیه شده است. در این فیلم گلیزر ، جاستین تروکس ، پیرس برازنان و سوفیا بوش بازی می کنند. اولین بار در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ در جشنواره فیلم ترایبکا به نمایش درآمد. در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ توسط هولو منتشر شد.

لوسی و آدریان پزشک رویایی خود را که دکتر مشهور هندل است پیدا می کنند اما لوسی پس از باردار شدن، متوجه چیزی شیطانی در پشت جذابیت هندل می شود و تلاش می کند تا حقیقت دلهره آور او را کشف کند و …

 «مثبت کاذب» شخصیت لوسی را دنبال می‌کند، زن جوانی که در دو سال اخیر زندگی‌اش به واسطه عدم بارداری طبیعی سخت در تلاش برای باردار شدن بوده است. در این میان شوهرش آدریان (این نام برگرفته از کودک فیلم بچه رزماری است) یک پزشک باروری را به او توصیه می‌کند، که در گذشته با تأمین فرزندان مورد علاقه مشتریان خود موفقیت زیادی کسب کرده است. در نتیجه لوسی به وسیله همکاری با دکتر جان هندل (پیرس برازنان) به طور مصنوعی لقاح داده شده و به زودی به طور معجزه آسایی باردار می‌شود.

اما این همه ماجرا نیست زیرا لوسی پس از رخداد حوادثی مشکوک، شروع به تشکیک نسبت به صداقت دکتر هندل می‌کند. در واقع لوسی احساس می‌کند که دیوانه شده است آن هم با این گمان که پزشک باروری‌اش در حال انجام کاری بسیار شوم است.

 

۵- «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» (Venom: Let There Be Carnage)

«ونوم» یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی بر پایهٔ شخصیت ونوم از مارول کامیکس است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. تولید این فیلم بر عهدهٔ کلمبیا پیکچرز با همکاری مشترک مارول و تنسنت پیکچرز بوده‌ است و توسط سونی پیکچرز ریلیزینگ عرضهٔ شده‌است. این دومین فیلم در جهان شخصیت‌های مارول سونی پیکچرز و دنبالهٔ فیلم ونوم (۲۰۱۸) است. کارگردانی فیلم بر عهدهٔ اندی سرکیس از فیلم‌نامهٔ نوشتهٔ کلی مارسل است که بر پایهٔ داستانی با همکاری تام هاردی نوشته شده‌ است. در این فیلم تام هاردی در نقش ونوم / ادی براک، در کنار میشل ویلیامز، نائومی هریس، رید اسکات، استیون گراهام و وودی هرلسون ایفای نقش می‌کند.

در این فیلم، براک سعی دارد با مصاحبه با قاتل زنجیره‌ای کلتوس کسدی (هرلسون)، که میزبان یک هم‌زیست بیگانهٔ مشابهٔ ونوم به نام کارنیج می‌شود، زندگی کاری خود را در روزنامه‌نگاری دوباره احیا کند.

در نظر گرفته شده بود که ونوم آغازگر یک جهان مشترک جدید باشد و برنامه‌های دنبالهٔ آن در طول ساخت فیلم نخست آغاز شد. هرلسون برای حضور کوتاه در نقش کلتوس کسدی در پایان فیلم ونوم انتخاب شد تا برای فیلم دنباله، شخصیت شرور خود را معرفی کند. کار رسمی ساخت این دنباله در ژانویه ۲۰۱۹ آغاز شد، و هاردی و هرلسون تأیید کردند که همراه با مارسل به عنوان نویسندهٔ فیلم بازگشته‌اند. سرکیس در ماه اوت به عنوان کارگردان استخدام شد، دلیل این امر تجربه کار با CGI و فناوری ضبط حرکت بود که قسمت مهمی در به تصویر کشیدن ونوم و کارنیج در فیلم بود. فیلم‌برداری در استودیوی لیوزدن در انگلیس از نوامبر ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ و فیلم‌برداری اضافی در سان فرانسیسکو در فوریه انجام شد. عنوان فیلم در آوریل ۲۰۲۰ اعلام شد. در ساخت این فیلم عمدتاً از قوس داستانی کتاب کمیک «حداکثر قتل‌عام» (۱۹۹۳) و قوس داستانی «حماسهٔ ونوم» از مجموعهٔ پویانمایی مرد عنکبوتی محصول ۱۹۹۴ الهام گرفته شده‌ است.

«ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» اولین بار در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ در لندن به نمایش درآمد. این فیلم پس از چندین تأخیر به‌دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، سرانجام در ۱ اکتبر ۲۰۲۱ در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم در حال حاضر با بیش از ۴۸۳ میلیون دلار فروش گیشه هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱ است و نقدهای ضد و نقیضی از سوی منتقدان دریافت کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۵۰۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان