//
کدخبر: ۳۰۷۴۰۴ //

چرا باید شما را انتخاب کنیم؟!

دوم اردیبهشت، روز جهانی زمین پاک و روز سوم اردیبهشت، روز جهانی کره زمین است. کسی نیست به مسئولان محترم بگوید اگر برای حل مشکلات مختلف مملکت، باید چشم به باد و باران و دمای هوا داشته باشیم، پس ابر و باد و مه و خورشید و فلک، به‌مراتب مدیران بهتری هستند، چرا باید شما را انتخاب کنیم؟!

چرا باید شما را انتخاب کنیم؟!

دوم اردیبهشت، روز جهانی زمین پاک و روز سوم اردیبهشت، روز جهانی کره زمین است.

کشورهای مختلف از چنین مناسبت‎هایی برای افزودن به آگاهی و قدردانی مردم نسبت به محیط زیست‌شان استفاده می‎کنند.

متأسفانه در ایران، امسال درحالی به استقبال این روزها می‎رویم که دوهفته قبل، دو محیط‌بان زنجانی، مهدی مجلل و میکاییل هاشمی، قربانی طمع شکارچیان غیرمجاز شده و به شهادت رسیده‌اند.

شکارچیان بی‎رحم با اسلحه جنگی به سر آن‎ها شلیک کرده‎اند.

از طرف دیگر در هوای آلوده زمستانی نفس کشیدیم که به‎خاطر مشکلی بزرگ‌تر –کرونا- دیگر اولویت اول سلامت نبود؛ که اگر هم بود، مسئولان امر، تدبیری برایش نیندیشیده بودند و مثل همیشه باید دعا می‎کردیم باد بیاید و آلودگی‌ها را ببرد.

وقتی هوای موردنیاز برای تنفس مشکل دارد اما حل مشکل آن در اولویت قرار نمی‎گیرد، عجیب نیست که اولویت رسیدگی به وضعیت دردناک دریاچه‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‎ها هم یک یا چند‎پله پایین‌تر برود.

 این‎جا هم باید دعا کنیم باران بیاید تا شاید منابع آبی کشور از خشکیدن نجات پیدا کنند.

همه این‌ها در حالی است که کماکان در مقابل بزرگ‌ترین مشکل حوزه سلامت در این روزها، یعنی کرونا هم همچنان دست‎ و پا بسته‌ایم و بدون آن‎که خبری از واکسیناسیون گسترده در سطح کشور باشد، منتظریم تا دست‎کم شاید رسیدن روزهای گرم‌تر، جلوی شیوع وحشتناک آن را بگیرد.

کسی نیست به مسئولان محترم بگوید اگر برای حل مشکلات مختلف مملکت، باید چشم به باد و باران و دمای هوا داشته باشیم، پس ابر و باد و مه و خورشید و فلک، به‌مراتب مدیران بهتری هستند، چرا باید شما را انتخاب کنیم؟!

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۷۴۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان