//
کدخبر: ۳۰۲۲۸۶ //

وعده‌هایی که عملی نمی‌شود و نارضایتی هنرمندان

یک کارگردان تئاتر زنجانی گفت: هنرمندان از وعده‌هایی که به آن‌ها داده شده اما عملی نمی‌شود، ناراضی‌اند.

وعده‌هایی که عملی نمی‌شود و نارضایتی هنرمندان

ساسان قجر در گفت‌وگو با خبرنگار، در رابطه با تاثیر برگزاری جشنواره تئاتر فجر، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها و حضور هنرمندان در آن‌ باعث تقویت علمی سطح کارها مخصوصاً در استان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتهای جشنواره تئاتر ایران، جشنواره فجر است، افزود: انتهای جشنواره تئاتر ایران، جشنواره فجر است که بهترین‌ها در آن اجرا می‌کنند و گروه‌ها و هنرمندان در آن می‌توانند کارهای هنرمندان معروف، اجراهای خارجی و استان‌های دیگر را مشاهده کنند که این کار باعث افزایش تجربه و سطح علمی هنرمندان می‌شود که آن‌ها نیز از این تجربه در استان خود استفاده می‌کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،این کارگردان زنجانی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ تئاتر استانی و بیان اینکه آثار اجرا شده در جشنواره تئاتر فجر قبل از ارسال به این جشنواره در جشنواره تئاتر استانی ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: با وجود جشنواره تئاتر استانی، هنرمندان کارها و تولیدات یک ساله خود را به اجرا می‌گذارند که در آن اجراهای دیگر هنرمندان را مشاهده کرده و با هم به تحلیل پرداخته و خود را محک می‌زنند که در کنار آن تماشاگران نیز می‌توانند تئاتر یک سال شهر خود را روی صحنه ببینند و اجرای مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

قجر در رابطه با تاثیر شیوع ویروس کرونا به جشنواره فجر نیز ادامه داد: هیچ شغل و صنعتی از گزند ویروس کرونا در امان نمانده و ارسال فیلم آثار به جشنواره و حضور تماشاگران محدود در جشنواره تئاتر فجر، همه لطمه‌هایی بر پیکره هنر و هنرمند هستند که امیدواریم در سال بعد جشنواره فجر مانند گذشته برگزار شود.

این کارگردان تئاتر زنجانی با اشاره به تعطیلی‌ و سالن‌های خالی تئاتر استان، عنوان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان اصلاً به فکر هنرمندان تئاتر نیستند و در این مدت هیچ کاری برای هنرمندان انجام نداده‌اند، هنرمندان از این وضعیت و قول‌هایی که عملی نمی‌شود ناراحت و ناراضی هستند و برخلاف اجرای تئاتر در برخی استان‌ها، همچنان شاهد تعطیلی این هنر و سالن‌های خلوت آن در استان زنجان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان جوان تئاتر باید به کار خود ادامه دهند و از همه فرصت‌ها برای تحقیق و مطالعه در رابطه با تئاتر و جایگاه آن استفاده کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان