//
کدخبر: ۳۰۰۱۸۱ //

سنندج میزبان هفتمین جشنواره موسیقی کُردی شد

مسوول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی کُردی در سنندج خبرداد و گفت: این دوره از جشنواره طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفند در ۲ بخش اجرایی و مجازی برگزار می‌شود.

سنندج میزبان هفتمین جشنواره موسیقی کُردی شد

ماجد رموزی روز جمعه، با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی در راستای هویت بخشی به این هنر مورد علاقه مردم استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره به منظور ترغیب علاقمندان به فعالیت بیشتر در حوزه موسیقی، توسعه هنرستان‌های مختص آموزش و تدریس موسیقی در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از جمع آوری کامل آثار آمار تعداد اثرهای ارسال شده به دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود، گفت: بخشی از اجراهای این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیاده راه فردوسی و با همکاری شهرداری سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز، مسوول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره اینکه بخشی از اجراهای این دوره از جشنواره هم به صورت مجازی برگزار می‌شود، یادآور شد: این جشنواره در بخش های گروه نوازی و تک نوازی برگزار می‌شود که بخش تک توازی این دوره از جشنواره شامل سازهای نرمه نای، تنبک، ششمال،سنتور، دیوان و ضرب است.

ششمین جشنواره موسیقی کُردی شهریور سال ۱۳۸۵ در سنندج به مدت چهار روز و با شرکت هنرمندان استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، لرستان و کردستان برگزار شد.

سنندج سال گذشته بعنوان شهر خلاق موسیقی  در یونسکو به ثبت رسید و اکنون ظرفیت اجرای گروه‌های موسیقی در پیاده راه فردوسی و بوستان موسیقی ( پارک سپیدار ) این شهر فراهم شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۱۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان