//
کدخبر: ۳۰۰۰۷۲ //

اما و اگرهای اکران نوروزی

در حالی که نام چند فیلم به عنوان گزینه‌های اکران نوروزی مطرح است، برخی پخش‌کننده‌های این فیلم‌ها تاکید دارند که هنوز به طور قطعی خبری از اکران نوروزی نیست جرا که حمایت‌های لازم برای کسب رضایت صاحبان فیلم‌ها باید تامین شود.


اما و اگرهای اکران نوروزی

فیلم «بی‌همه چیز» یکی از آثار پرمخاطب جشنواره فجر امسال از اولین فیلم‌هایی بود که نامش برای اکران در نوروز از سوی پخش‌کننده‌اش - علی سرتیپی، مدیر پخش فیلمیران - اعلام شد.

همچنین سعید خانی که فیلم «دینامیت» را آماده اکران دارد نیز گفته بود در صورتی برای اکران نوروز آماده می‌شود که شرایط ویژه‌ای برای حمایت از فیلم‌ها وجود داشته باشد.

به گزارش فرتاک نیوز،براین اساس شورای صنفی نمایش هم در جلسه اخیر خود از تدوین آیین‌نامه اکران سال 1400 خبر داد و اعلام شد تا کنون چهار فیلم متقاضی اکران نوروزی هستند و به نظر می‌رسد این فیلم‌ها  «بی‌همه چیز» و «دینامیت»، «چپ راست» و «درخت گردو» باشند.

اما پخش‌کننده‌های بعضی از این فیلم‌ها تاکید می‌کنند که با وجود شرایط فعلی و حمایت‌هایی که تاکنون بوده امکان اکران آثارشان وجود ندارد.

در این باره امیرحسین حیدری - مدیر دفتر پخش نمایش گستران - به ایسنا می‌گوید: فیلم‌هایی که اسامی‌شان به عنوان فیلم‌های اکران نوروزی مطرح شده درست نیستند چون همه چیز فعلا در حد یک پیشنهاد بوده است. ما اخیرا در جلسه‌ای بررسی کردیم که اگر بخواهیم اکران نوروزی خوبی داشته باشیم، باید شرایط آن مهیا شود. این شرایط خاص باید طی جلساتی بررسی شوند تا پخش‌کننده‌ها بر همان اساس صاحبان فیلم‌ها را برای اکران آثار شان در نوروز ۱۴۰۰ راضی کنند.

او اضافه می‌کند: ما می‌خواهیم فرمولی را برای اکران طراحی کنیم و این کار به یک سری مذاکره احتیاج دارد و باید در روزهای آینده با شورای صنفی نمایش، انجمن سینماداران و همین طور با مدیران سازمان سینمایی جلسه داشته باشیم تا ببینیم شرایط را چطور می‌توان  پیش برد که اگر ستاد کرونا اجازه اکران نوروزی بدهد و سینماها در آن مقطع پابرجا باشند فیلم‌های خوبی را نمایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد : آنچه ما به دنبال آن هستیم تا آماده کنیم و پیشنهاد بدهیم ، مغایرتی با آیین‌نامه اکران ندارد ولی معتقدیم باید شرایط ویژه با ضمانت اجرایی برای اکران نوروزی در نظر گرفته شود. تلاش ما پخش‌کننده‌ها این است که به سازمان سینمایی کمک کنیم تا با ایجاد شرایطی، صاحبان فیلم‌ها به اکران ترغیب شوند و به این ترتیب باری از روی دوش سینما برداریم.

در این باره سعید خانی - مدیر دفتر پخش صبا - هم به ایسنا می‌گوید: چند روز قبل جلسه‌ای با نماینده سینمادارها و شورای مرکزی پخش‌کننده‌ها داشتیم و در آنجا تاکید شد که با آنچه شورای صنفی نمایش به عنوان "حمایت"  از اکران مطرح می‌کند نمی‌توان کاری انجام داد چون این حمایت‌ها ضمانت اجرایی ندارند. پس بهتر است سینمادارها و پخش‌کننده‌ها راهکاری را در نظر بگیرند تا فیلم‌های خوب اکران شوند.

او با بیان اینکه  مواردی را برای سینماها در نظر داریم از جمله اینکه شرایط برای تغییر سانسهای سینماها فراهم شود تا مثلا آخرین ساعت ۱۸ نباشد، ادامه می‌دهد: با تصمیماتی که الان شورای صنفی اعلام می‌کند و مثلاً گفته می‌شود فیلم‌های متقاضی اکران نوروز، کف فروش سه هفته اول آن‌ها محاسبه نمی‌شود نمی‌توان کار را پیش برد چون این‌ها برای شرایط عادی مناسب است و در اوضاع فعلی صاحبان آثار را برای اکران ترغیب نمی‌کند. باید چاره‌ای کنیم تا صاحب فیلم‌ها تاوان ندهند و انچه بر سر «شنای پروانه» و «خوب، ‌بد، جلف» آمد، تکرار نشود.

وی تاکید می‌کند: ما قصد داریم آنچه را بین پخش‌کننده‌ها و سینمادارها توافق می‌کنیم به شورای صنفی نمایش ارائه دهیم تا با تایید آن‌ها و نیز در صورت اجرایی بودن راهکارها برای اکران نوروز برنامه‌ریزی کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان