//
کدخبر: ۲۹۰۱۱۴ //

فیلم «درس‌های فارسی» نماینده بلاروس در اسکار شد

با معرفی نماینده بلاروس برای شرکت در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و سوم شمار کشورهایی که نماینده خود را برای این رقابت معرفی کرده اند به ۸۴ کشور رسید.

 فیلم «درس‌های فارسی» نماینده بلاروس در اسکار شد

به نقل از ورایتی، دیروز سه شنبه یکم مارس مهلت قانونی کشورهای مختلف برای معرفی نمایندگان خود به اسکار به پایان رسید و با معرفی فیلم منتخب بلاروس شمار فیلم‌های حاضر در فهرست این رقابت به ۸۴ رسید.

با این حال با اعلام فهرست رسمی اسکار شمار رسمی فیلم‌ها قطعی خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز، آخرین فیلمی که برای اسکار معرفی شد فیلم «درس‌های فارسی» ساخته وادیم پرلمن از بلاروس بود.

این فیلم که درامی از جنگ جهانی دوم است نخستین بار در آغاز سال ۲۰۲۰ در جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت. این فیلم با بازی ناهوئل پرز بیسکایارت در نقش یک یهودی بلژیکی است که در کمپ اسرا ادعا می‌کند ایرانی است تا بتواند از اعدام رهایی یابد. او پیشنهاد می‌کند تا زبان فارسی را که از آن هیچ نمی‌داند به رییس کمپ که نقشش را بازیگر آلمانی لارس آیدینگر (بازیگر فیلم «ابرهای سیلس ماریا») بازی کرده، یاد دهد.

پرلمن که سازنده فیلم «خانه‌ای از شن و مه» بود این فیلم را بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم ایلیا زوفین و بر مبنای داستانی از ولفگانگ کولاسه با عنوان «کشف یک زبان» ساخته است.

فیلم «درس‌های فارسی» را «هایپ فیلم» از مسکو تهیه کرده و آن را با همکاری شریکی آلمانی ساخته است.

پرلمن از این فیلم به عنوان فیلم مهم در زمانه ما یاد کرد و گفت داستانی عمیقاً قدرتمند و دلخراش در این فیلم روایت می‌شود و به امید و دوستی در غیرممکن‌ترین شرایط اشاره دارد.

هایپ فیلم نیز یادآوری کرد که این فیلم به طور کامل در بلاروس فیلمبرداری شده و در حالی که این فیلم سفر خود را به جشنواره‌های جهانی پیش از همه‌گیری کرونا انجام داده و استقبال خوبی هم از آن به عمل آمده به آینده آن امیدوار هستند.

«درس‌های فارسی» در سپتامبر امسال در آلمان هم اکران شد و فروش ۵۰۰ هزار یورویی را ثبت کرد. این در حالی بود که با بازگشایی سینماهای آلمان تنها ظرفیت ۳۰ درصد برای سینماها تعیین شده بود. این فیلم قرار است سال آینده در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا اکران شود.

از دیگر فیلم‌هایی که در آخرین فرصت کشورها برای معرفی نماینده خود به اسکار معرفی شدند «چاکو» ساخته دیه‌گو مونداکا از بولیوی، «دارا از یاسِنُوواک» ساخته پردراگ آنتونیه‌ویچ از صربستان، «ارادتمند شما، داکا» ساخته ۱۱ کارگردان مختلف از بنگلادش، «زندگی یک نمایش است» ساخته سرمد خوست از پاکستان، «آگنس یوی» ساخته سیلیا هاکسدوتیر از ایسلند، «کلیدهای شکسته» ساخته جیمی کروز از لبنان و «وقتی متولد می‌شویم» ساخته تامر عزت از مصر بوده‌اند.

از میان فیلم های معرفی شده فهرست ۱۰ نفره فیلم‌هایی که به رقابت اسکار راه‌یافته‌اند ۹ فوریه اعلام می‌شود و بعد از میان آن فهرست، فهرست ۵ نامزد رسمی ۱۵ مارس اعلام می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۱۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان