//
کدخبر: ۲۸۲۸۱۶ //
"سینه‌ی ستبر و چهره‌ی زیبای ایران" ؛

مدیریت یعنی"کار کردن با دیگران"

کار تیمی یعنی رعایت چند اصل در زمانی طولانی، موفقیت یعنی درهم آمیختن شعور، پشتکار و نظم فوق‌العاده و بهره بردن از خبرگان حوزه‌های مختلف، اعضای تیم‌های تخصصی با آگاهی بر نقایص انسانی خود فرصت رشد گرایش‌های طبیعی زیر را فراهم می‌کنند، اعتماد آفرینی، بگو مگو و گفتمان، پای‌بند شدن و تعهد، مسئولیت‌پذیری و جواب‌گویی، توجه به ثمر و نتیجه کار.

 مدیریت یعنی"کار کردن با دیگران"

13974

زیست جهان مجموعه‌ای از تعاریف و مفاهیم پذیرفته شده جهان است که به اعمال و روابط روزانه ما انسجام و جهت می‌بخشد، زیست جهان از فرهنگ، جامعه و شخصیت ترکیب می‌شود.

 اتصال ساختمان عینی و ذهنی در استان کرمانشاه با حرکت تیمی می‌تواند به بالندگی منجر شود، وظیفه‌ی اصلی پدیدارشناسی اجتماعی این است که به این جنبه مردمی که حاصل شعور عام یا مشترک و گرایش طبیعی آنهاست، بپردازد تا روشن شود که چگونه واقعیت‌های اجتماعی توسط مردم ساخته و پرداخته می‌شود و این همان جریان میان ذهنی در پدیدارشناسی است عناصرخاص جهان حیاتی عبارتنداز:

 ۱- دانش به مهارت‌ها: بنیادی‌ترین صورت دانش است از درجه بالایی از قطعیت برخوردار است.

 ۲-دانش سودمند: راه‌حل مشخص برای مساله‌ای که زمانی بحث‌انگیز بوده است.

 ۳-دانش به دستورالعمل‌ها: شیوه‌ی یکنواخت تطبیق با موقعیت به کار گرفته شده.

باید توجه داشت که هیچ‌کس یک جزیره  مستقل نیست، بلکه هریک از ما بخشی از یک قاره هستیم، بخشی از یک کل.

مدیریت یعنی "کارکردن توسط دیگران" این عبارت یکی از قدیمی‌ترین تعاریف در ادبیات مدیریت است درحال حاضر مدیریت یعنی"کار کردن با دیگران" این عبارت کوتاه نگرش مدیریت سنتی را به چالش کشیده و به زیبایی تحول در نگرش به مدیریت را مطرح می‌سازد.

استان ما به دوره پیش نیاز این تعریف مدیریت نیازمند است پیش‌نیازی به نام کار تیمی، با زندگی استان پنجم در طول تاریخ به این اصل خلاصه شده ضعف در کار گروهی و بازی‌های تیمی، قدرت واقعی و پنهان کار تیمی این است که دست آوردهای تیم از جمع دست‌آوردهای اعضای آن به مراتب بیشتر است مجمع محترم نمایندگان مجلس به این اصول و مبانی تیم توجه خاص در جهت رسیدن به اهداف شعارهای انتخاباتی خود داشته باشند کار تیمی معجزه‌ای است که قوانین ریاضی را درهم می‌شکند به طوری که جمع یک و یک حاصلی بیش‌از دو به بار می‌آورد.

این معجزه، نتیجه فرآیندی است که در مدیریت آن را سینرژی یا هم‌افزایی می‌خوانند، گمشده‌ی مجمع ادوار گذشته نمایندگان مجلس استان گهوره‌ی تمدن کار تیمی بوده است.

قابل توجه در شعارهای انتخاباتی کاندیدهای مجلس استان کرمانشاه خبری از کار تیمی نبود و اشاره‌ای به این گمشده سالیان متمادی از منظر جامعه‌شناختی نشده بود.

شرط اصلی تیم‌سازی اعتماد است و اعتماد مهم‌ترین شرط شکل‌گیری فعالیت‌های تیمی است.

پنج ‌دشمن کار تیمی عبارتند از؛ بی‌اعتمادی، ترس از برخورد، نبود تعهد، پرهیز از مسئولیت پذیری، بی‌توجهی به نتیجه کار.

اعضای محترم مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به شناخت آفت‌های پنج‌گانه و روش برطرف کردن آنها را بیشتر مورد توجه قرار داده و با مطالعات ‌بیشتر در حوزه جامعه‌شناختی این مهم را بررسی نمایند نخبگان جامعه‌شناسی در دنیا معمولاً نمایندگان مؤثر و تأثیرگذار را با حذف  این و آن ارزیابی نخواهند کرد.

در نتیجه با توجه به آنچه گفته شد واقعیت این است که کار تیمی یعنی رعایت چنداصل در زمانی طولانی، موفقیت یعنی درهم آمیختن شعور، پشتکار و نظم فوق‌العاده و بهره بردن از خبرگان حوزه‌های مختلف، اعضای تیم‌های تخصصی با آگاهی بر نقایص انسانی خود فرصت رشد گرایش‌های طبیعی زیر را فراهم می‌کنند، اعتماد آفرینی، بگو مگو و گفتمان، پای‌بند شدن و تعهد، مسئولیت‌پذیری و جواب‌گویی، توجه به ثمر و نتیجه کار.

به امید روزهای بهتر در استان کرمانشاه.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۸۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان