//
کدخبر: ۲۷۸۳۴۴ //

« تنت » تبدیل به ضعیف ترین فیلم کریستوفر نولان بعد از « پرستیژ » شد!

سرانجام روشن شد که مخاطبین آمریکایی به فیلم جاسوسی «تنت»... چگونه واکنشی نشان داده‌اند. بنابر اعلام «سینمااسکور» که از مخاطبین می‌خواهد به فیلم از F تا A+ به فیلم نمره دهند، فیلم «تنت» نمره‌ی B دریافت کرده است. این نمره به معنای مرگ فیلم نیست، اما برای «کریستفر نولان» محبوب و برادران وارنر پایین‌تر از حد انتظار است و از زمان اکران «حیثیت»... که بودجه و فروش متوسطی داشت، بی‌سابقه.

« تنت » تبدیل به ضعیف ترین فیلم کریستوفر نولان بعد از « پرستیژ » شد!

نمرات مخاطبین برای فیلم‌های پیشین نولان از این قرار است: «فراموشی» (Insomania) در سال ۲۰۰۲: نمره B؛ «بتمن آغاز می‌کند» (Batman Begins) در سال ۲۰۰۵: نمره‌ی A؛ «حیثیت» (The Prestige) در سال ۲۰۰۶: نمره B؛ «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) در سال ۲۰۰۸: نمره A؛ «تلقین» (Inception) در سال ۲۰۱۰: نمره B+؛ «شوالیه‌ تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) در سال ۲۰۱۲: نمره A؛ «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar)  در سال ۲۰۱۴: نمره B+ و «دانکرک» (Dunkirk) در سال ۲۰۱۷: نمره A. «سینمااسکور» برای فیلم‌هایی که در کمتر از ۱۵۰۰ سینما اکران شده‌اند نظرسنجی نمی‌کند.

به گزارش فرتاک نیوز، منتقدین نیز اغلب فیلم را بیش از حد پیچیده توصیف کرده‌اند اما از سوی دیگر شایسته‌ی دیدن در سالن‌های سینما. «تنت» همچون دیگر فیلم‌های نولان با انتقاد صداگذاری نیز مواجه است و بعضی از منتقدین می‌گویند دیالوگ‌های فیلم را غیرقابل‌فهم شده. فیلم «تنت» حتی بدون بازارهای لس‌آنجلس و نیویورک همچنان فروش قابل‌قبولی در آمریکا داشته و انتظار می‌رود که پس از آخر هفته‌ی «روز کارگر» فروش جهانی خود را به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برساند. فروش فیلم در چین نیز تاکنون به بیش از ۲۰ میلیون دلار رسیده است.

نولان اخیراً از استراتژی برادران وارنر برای اکران «تنت» ابراز رضایت کرده است. یکی از ابهامات سینمایی سال ۲۰۲۰ این بود که آیا این فیلم روی پرده خواهد رفت یا نه. در هفته‌های گذشته گزارش‌های بسیاری منتشر شد در این خصوص که استودیو فشار زیادی وارد کرده که فیلم حتی در روزهای قرنطینه در حداکثر سینماهای جهان اکران شود. در این هفته‌ها خود نولان در این باره اظهار نظر نمی‌کرد، اما حالا با اکران فیلم در مصاحبه با «آسوشیتد پرس» گفته است که از استراتژی عرضه‌ی تدریجی و امن‌تر «تنت» رضایت دارد: «کاملاً درک می‌کنم و به نظر من هیچ اشکالی ندارد اگر بعضی از مخاطبین احساس کنند که هنوز آماده‌ی بازگشت شتاب‌زده به سینما نیستند.»

نولان در مورد عرضه‌ی غیرمرسوم «تنت» می‌گوید: «در دنیای امروز، عرضه‌ی فیلم در تمامی نقاط برای تمامی مخاطبین در تعطیلات آخر هفته، به روشنی تا آینده‌ای نزدیک مطلقاً میسر نخواهد بود. بنابراین اگر این موضوع صنعت فیلمسازی را به مسیر دیگری از جمله مدل‌های قدیمی‌تر توزیع و پخش هدایت کند، امیدوارم که موفقیت‌آمیز باشد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان