//
کدخبر: ۲۶۷۲۷۹ //

تماشاگران این شکلی به سینماها بازگشتند+عکس

سینماهای تهران از دیروز (چهارشنبه ۴ تیر)، با آغاز اکران دو فیلم پر مخاطب «خوب، بد، جلف2» و «شنای پروانه»، به طور جدی وارد دوران پساکرونا شدند.

تماشاگران این شکلی به سینماها بازگشتند+عکس

طبق آنچه که رییس جمهور دستور داده بود، سینماهای ایران از یکم تیرماه می‌توانند اقدام به بازگشایی بکنند. البته برخی از سینماها زمانی که فیلم جدیدی برای اکران نداشتند، سالن‌های خود را بسته نگه داشتند تا فیلم‌های جدید وارد گود اکران شوند. بنابراین با اکران دو فیلم جدید «شنای پروانه» و «خوب بد جلف۲: ارتش سری»، بیشتر سینماهایی که بسته بودند نیز با جمع سینماهای فعال پیوستند.

 

دیروز خبرنگار ما در بازدید از سه سینمای عصر جدید، آزادی و ملت به تهیه گزارشی از روند حضور مردم در سینماها برای تماشای فیلم و میزان استقبال آنان پرداخت تا بعد از چارماه تعطیلی سینماها ببینیم آیا ویترین فرهنگی کشور امیدی به ادامه فعالیت خود خصوصاً با اوج‌گیری مجدد بیماری کویید-۱۹ دارند یا خیر؟

سینمای عصر جدید در ساعت ۱۸:۳۰ اقدام به اکران «شنای پروانه» کرده بود. میزان استقبال مردم از این سینما البته در این ساعت چندان زیاد نبود و میزان بلیت‌های فروخته شده ۳۰عدد بود. مخاطبین در سینما با ماسک حضور داشتند و متصدی گیشه و مأموران سالن نیز با ماسک در حال فعالیت بودند.

پارسی نژاد، مدیر سالن‌های این سینما گفت: «دو روز گذشته، سینمای عصر جدید بسته بود و از امروز ما سالن‌های خود را باز کردیم. طبق دستورالعملی که وزارت ارشاد داده است مخاطبین باید یک ردیف در میان و بافصله‌گذاری اجتماعی در صندلی‌ها بنشینند.»

سینما , سینمای ایران ,
گیشه سینما عصر جدید

وی درباره افزایش قیمت‌های بلیت و میزان تأثیر احتمالی که بر حضور مخاطب در سینما می‌گذارد، بیان کرد که این ۹درصد چیزی نزدیک به ۲هزار تومان در سینمای ما اضافه بر قیمت بلیت می‌کند که به نظرم با توجه به افزایش قیمت‌های دیگر اقلام ضروری، مبلغ زیادی نیست و باعث نمی‌شود که مخاطبین به سینما نیایند. همینطور وی در پاسخ به سوالی درباره تأثیر کرونا بر حضور مردم نیز گفت: «با توجه به اینکه عموم مردم در مراکز خرید، مترو و دیگر اماکن ضروری و غیرضروری حضور دارند که البته در بسیاری از آنها مانند مترو، افراد از فاصله بسیار کمی بایکدیگر برخوردارند، به نظرم حضور خود در سینما به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز تفریحی را کنار نمی‌گذارند.»

سینمای دیگری که در این گزارش مورد توجه قرار گرفت، سینما آزادی بود. در سینما آزادی حضور مخاطبین بیشتر بود و هنگام ورود ما به این سینما، بلیت‌های سانس ۱۹ این سینما فروخته شده بود. هنگام ورود به سینما یکی از مأمورین سینما با طب‌سنج دمای بدن مشتریان را می‌سنجید و در روی میزهای مقابل ورود به سالن، ماسک‌ برای استفاده تماشاگران قرار داده شده بود. دستگاه ضدعفونی کننده‌ای نیز در سالن‌ها وجود داشت تا ضریب بهداشت مخاطبین بیشتر شود.

سینما , سینمای ایران ,
پروتکل‌های بهداشتی در سینما آزادی

نوروزی مدیر سینما آزادی در گفتگوی کوتاهی بیان کرد که ما نیز از امروز اقدام به بازگشایی سینماها کردیم و اگر فیلم جدیدی برای اکران نمی‌آمد غیرممکن بود که درب سینما را باز کنیم. فیلم‌های قبل از عید برای بازگشایی سینماها کافی نبودند و فروش آنان در روزهای پایانی قبل از تعطیلی سینماها نیز چندان خوب نبود. سینما آزادی تنها دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب بد جلف ۲» را اکران کرده است.

نوروزی همینطور افزایش قیمت بلیت را عاملی برای کم‌کردن حضور مخاطبین در سینما با توجه به افزایش قیمت موارد مهم دیگر  ندانست و افزود: «لازم به ذکر است که تمام اقلام مصرفی سینما پنج یا ۶ برابر افزوده شده است. همین رول‌های بلیت سینما کارتنی ۵ میلیون تومان برای ما تمام می‌شود. بنابراین از این افزایش هیچ راه چاره‌ای نبود.»

وی همینطور شیوع مجدد کرونا را تاحدودی در کم کردن میزان مخاطب مؤثر دانست اما اظهار امیدواری کرد که حضور مخاطبین در سینما افزایش پیدا خواهد کرد.

سینما , سینمای ایران ,
حضور مردم در سینما ملت

در سینما ملت نیز وضعیت چندان بد نبود و مخاطبین تاحدودی در سینما حضور داشتند؛ همینطور رعایت پروتوکل‌های بهداشتی برای افزایش ضریب بهداشت و مقابله با این بیماری منحوس به خوبی رعایت شده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۲۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان