//
کدخبر: ۲۶۵۴۱۵ //

«خروج» نمی‌تواند مردم را به سینما بکشاند

حمید ناجیان در مورد آیین‌نامه بازگشایی سینماها و موارد ابلاغی به سینماداران گفت که بزرگ‌ترین مشکل ما ترتیب نشستن یکی در میان مردم روی صندلی‌هاست و نمی‌‌دانم چطور باید خانواده‌‌‌هایی که باهم به سالن می‌آیند را از هم جدا کرد و بین‌شان فاصله گذاشت؟

«خروج» نمی‌تواند مردم را به سینما بکشاند
به گزارش فرتاک نیوز،

حمید ناجیان، مدیر روابط عمومی سینما ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار، درباره مواردی که به سینماداران ابلاغ شده تا پس از بازگشایی رعایت کنند و اکثرا هم مربوط به مسائل بهداشتی است، گفت: «در جلسه تاکید زیادی به ضدعفونی سالن‌‌ها و صندلی‌ها شده و خواسته شده مواد بهداشتی مثل ژل الکی به فوور وجود داشته باشد و همچنین کارمندان از ماسک استفاده کنند و مواردی از این دست که در هر مکان عمومی باید رعایت شود.»

ناجیان درمورد نقدهایی که به آئین‌نامه ابلاغی به سینماها وارد است، گفت: «بزرگ‌ترین مشکل ما ترتیب نشستن یکی در میان مردم روی صندلی‌هاست و نمی‌‌دانم چطور باید خانواده‌‌‌هایی که باهم به سالن می‌آیند را از هم جدا کرد و بین‌شان فاصله گذاشت. رعایت این موضوع کار سختی است. هنوز تا بازگشایی سینماها زمان باقی است و باید ببینیم در نهایت چه تصمیمی گرفته می‌شود اما فکر می‌کنم بهترین راه‌کار در اختیار داشتن فروش بلیت و چینش تماشاگر توسط سینما است.»

او در ادامه گفت: «فروش بلیت سینماها باید با توجه به استفاده از ظرفیت 50 درصدی در اختیار سینمادار باشد و همانطور که تمام کسب و کارها شروع به فعالیت کرده‌اند و خودشان تصمیم‌گیرنده هستند، سینماها هم با رعایت پروتکل قانونی کارشان را آغاز کنند. تاکید می‌:نم باید همه‌چیز در اختیار سینما باشد و با رعایت قانون 50 درصد بلیت‌فروشی توسط سینما انجام شود.»

ناجیان در ادامه همین موضوع و البته با اشاره به اکران فیلم‌‌های خارجی افزود: «فکر می‌کنم بازگشایی سینماها باید اولویت اصلی باشد و همه کمک کنند تا سینماها و تئاتر دوباره شروع به کار کنند و بیش از این اهالی سینما و تئاتر لطمه نبینند. برای این کار حتی می‌شود به نمایش فیلم‌‌های خارجی هم فکر کرد و آثار روز سینمای جهارن را روی پرده و با کیفیت بالا نمایش داد تا مردم به سالن‌‌ها بیایند.»

مدیر روابط عمومی سینما ایران درمورد قانون کپی‌رایت برای نمایش فیلم‌های روز سینمای دنیا گفت: «مگر سایت‌های نماوا و فیلیمو قانون کپی‌رایت را رعایت می‌کنند که حالا بخواهیم این فیلم‌ها را به صورت قانونی در سینماها نمایش بدهیم؟ فیلم‌هایی مثل «1917» برای مردم جذابیت دارد و آنها را به سالن می‌کشاند.»

او درباره بی‌میلی تهیه‌کنندگان به نمایش فیلم‌شان در شرایط کنونی گفت: «تهیه‌کنندگان از شکست فیلم‌شان می‌ترسند و نمی‌خواهند اولین کسانی باشند که فیلم‌هاشان اکران می‌شود و از شکست اقتصادی آن واهمه دارند اما موضوع اصلی دست به دست هم دادن و باز کردن مجدد سینماهاست.»

حمید ناجیان درمورد کمک‌های دولتی در روزهای تعطیلی سینماها هم گفت: «از آنجایی که نمی‌توان روی کمک‌های دولتی حساب کرد مجبوریم خودمان دست به کار شویم. در روزهای تعطیلی سینماها به ما اعلام شد در ازای هر پرده سینما وامی 10 میلیونی داده می‌شود که با سود برگردانده خواهد شد! این موضوع مانند یک جوک است. از طرفی بیمه بیکاری افرادی که به واسطه بیماری کرونا لطمه دیده‌اند برای یک ماه مبلغی نزدیک به 700 هزار تومان بوده است! چطور می‌توان با این مبالغ جلوی ضرر و زیان را گرفت؟»

او با اشاره به اکران احتمالی فیلم «خروج» که پیش‌تر به صورت آنلاین اکران شده بود هم گفت: «نمایش فیلم‌هایی چون «خروج» نمی‌تواند کمکی به استقبال بیشتر مردم بکند چرا که این فیلم اگر فیلم بفروشی بود اصلا اکران آنلاین نمی‌شد و منتظر باز شدن سینماها می‌ماند اما سازندگان می‌دانستند این فیلم مخاطب‌پسند نیست و آن را آنلاین نمایش دادند. البته نسخه قاچاق فیلم هم منتشر شد و کسی برای تماشای آن به سینما نخواهد آمد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان