//
کدخبر: ۲۵۹۱۱۸ //
به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم؛

با درود و مهر، شایسته‌ترین درودها تقدیم به آستان پر مهر معلم

عنصر آگاهی و دانای را فصل رجحان انسان نسبت به سایر مخلوقات است و تفکر و تعقل را مواهب شکوهمند آسمانی برای تریت نسل فردای این مرز و بوم قلمداد می‌کند.

با درود و مهر، شایسته‌ترین درودها تقدیم به آستان پر مهر معلم

 به نام خداوند لوح و قلم

با درود و مهر

unnamed

  گستره بی‌بدیل فرهنگ و آموزش وپرورش، هنگامه شکوفایی ناب‌ترین عناصر انسانی، یعنی تفکر و تعقل است، که فصل رجحان آدمی از سایر مخلوقات می‌باشند، لذا بایسته است در هفته گرامیداشت مقام معلم، شایسته‌ترین درودها در قاموس بهترین مکنونات قلبی را تقدیم آستان پر مهر معلم بنماییم.

 یقیناً مقام والای معلم را فقط خداوند متعال و رسول مهربانی‌ها(ص) می‌توانند توصیف نمایند، چه این که، پروردگار بلند مرتبه اولین معلم و پیامبر(ص) غایت بعثت خویش را معلمی توصیف فرموده است.

عرصه شکوهمند تعلیم و تربیت بستری است که دانشمندان و متفکرانی بزرگ در این کسوت کمال یافته و به افتخار معلمی نائل شده‌اند، فرهیختگانی که آسمان ذهن، اندیشه و خامه‌ی کلک خیال‌انگیزشان، در گستره‌ای به وسعت دل‌های پاک و بی‌آلایش، تربیت آفرینی دارد. فیلسوف و علامه شهید آیت‌الله مطهری یکی از آن چهره‌های تابناک عرصه معلمی می‌باشد، استادی که به حق می‌توان سالروز شهادت مظلومانه او را به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم نام نهاد.

امید که جامعه و مسولان بیش از پیش قدردان ساحت سرو سای معلمین و فرهنگیان باشند، چه این که، در تکریم امروز معلم، فردایی را می‌توان به نظاره نشست که جامعه از تمامی پلشتی‌ها و آسیب‌های اجتماعی بری و پاک خواهد بود و می توان مدینه فاضله تربیت قرآنی را در افق نورانی این چشم انداز  به نظاره نشست.

 از درگاه دادار توانا سلامتی، تندرستی، نیک‌بختی و نیک‌فرجامی را برای یکان یکان این قافله نیکان مسئلت داشته و امید وارم در پرتو عنایات خاص خدای علیم سلامت و بهروز باشید.

 

             

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۱۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان