//
کدخبر: ۲۵۴۷۷ //

برترین بازیگر جشن بازیگر از جایگاه زنان در سینما می‌گوید/تئاتر محفلی است تا فکر کنیم نه اینکه فقط بخندیم

بازیگر برتر زن جشن بازیگر در سال 96 گفت: باید فرهنگ درست تماشای تئاتر را رواج داده و مردم را از فرهنگ دوجمله‌ای و مایکروفری که از فضای مجازی تزریق شده، دور کنیم. تئاتر فقط برای سرگرمی نیست، تئاتر محفلی است تا فکر کنیم نه اینکه بخندیم. خندیدن بد نیست اما وقتی این خنده موثر است که با آن مخاطب را به تفکر وادار کنیم.

برترین بازیگر جشن بازیگر از جایگاه زنان در سینما می‌گوید/تئاتر محفلی است تا فکر کنیم نه اینکه فقط بخندیم
به گزارش فرتاک نیوز،

مهشاد مخبری بازیگر منتخب در جشن بازیگر سال ۹۶ در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان٬ درخصوص دریافت این جایزه گفت: این جایزه برای من بسیار ارزشمند بوده و برای دست پیدا کردن به آن زحمت‌های فراوانی کشیده‌ام. دریافت و رسیدن به این جایزه و یا کلاً بازیگری برای زنان کمی دشوار است و من برای این جایزه مدیون تلاش خیلی‌ها هستم.

 

وی در همین راستا افزود: این سختی فقط به سینما و تئاتر ایران ختم نشده است و مشکلی فرا مرزی محسوب می‌شود. به طور کلی در ادبیات نمایشی جهان نقش بزرگی برای خانم‌ها نوشته نشده و اکثر نقش‌های استخوان دار برای مردان است. در نتیجه یک زن برای نشان دادن خود در نقشی متوسط باید تلاشی دو چندان انجام دهد. البته نقش های برجسته برای خانم‌ها هم هست، اما معدل آن نسبت به آقایان بسیار بسیار کمتر است.

 

بازیگر نمایش سه خواهر و دیگران دلیل اقبال عموم مردم از تئاتر مرسوم به آزاد را اینگونه تشریح کرد: در همه جای جهان این نوع تئاتر وجود داشته و مردم را سرگرم می‌کند و خاص ایران نیست، چون مردم می‌خواهند به این سالن‌ها رفته و شاد شوند. این نوع از تئاتر در ایران آزاد و در کشورهای دیگر فارس و یا بلوار خطاب می‌شود. حال اینکه چطور بتوانیم مخاطب عام تئاتر را به تئاترهای جدی سوق دهیم بحث دیگری است. اهالی هنر نمایش، تئاتری‌ها و مسئولین باید در جهت تولید آثار محتوایی و تفکر برانگیز راهکارهای تازه‌ای را اتخاذ کنند تا بتوانند با افزایش سطح سلیقه مردم نسبت به تئاتر آنها را به سالن‌های مطرح و آثار فاخر بکشانند.

 

وی وظیفه جذب مردم به هنر نمایش را برعهده نمایشگران دانست و تصریح کرد: ما نباید صرفاً به دلیل جذب مخاطب بخواهیم سطح تئاتر را به مخاطب عام نزدیک کنیم بلکه باید مخاطب عام را به سطحی بالاتر هدایت کنیم. متاسفانه برخی از تئاتری‌ها مخاطب را تنبل بار آورده و می‌گویند به فرض مثال مخاطب خسته می‌شود و برای اینکه خسته نشود به نمایش کمدی زیاد و یا کارهای دیگر اضافه می‌کنند. این کار اشتباه است. مردم ما روزی بود که چهار ساعت نمایش نگاه می‌کردند اما امروز می‌گویند تماشاچی نمایش 90 دقیقه‌ای را تاب نمی‌آورد. به نظر من باید به تماشاچی تئاتر یاد دهیم که روی صندلی بنشیند و با تولید آثار متنوع و مطلوب برای وی حق انتخاب قائل شویم.

 

مخبری با تاکید بر فرهنگ‌سازی در تماشای تئاتر خاطرنشان کرد: باید فرهنگ درست تماشای تئاتر را رواج داده و مردم را از فرهنگ دوجمله‌ای و مایکروفری که از فضای مجازی تزریق شده، دور کنیم. تئاتر فقط برای سرگرمی نیست، تئاتر محفلی است تا فکر کنیم نه اینکه بخندیم. خندیدن بد نیست اما وقتی این خنده موثر است که با آن مخاطب را به تفکر وادار کنیم.

 

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان