//
کدخبر: ۲۴۱۰۶۷ //

کدام فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر کردستان اکران می‌شود؟

همزمان با سی‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های مختلفی از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه در پردیس سینما بهمن سنندج اکران می‌شود.

کدام فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر کردستان اکران می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

همزمان با سی‌وهشتمین جشنـواره فیلم فجر، نوزدهمین دوره آن در روزهای 15 تا 21 بهمن ماه در استان کردستان برگزار می‌شود.

عبید رستمی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک آغاز چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: همزمان با سی‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های مختلفی از 15 تا 21 بهمن ماه در پردیس سینما بهمن سنندج اکران می‌شود.

وی افزود: در این ایام 5 فیلم در حوزه کودکان و نوجوانان با هدف حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر به‌صورت رایگان اکران و مسابقات و ویژه برنامه‌های مفرح و شادی نیز برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه 13 فیلم در بخش سیمرغ و پروانه‌ها و سودای سیمرغ اکران می‌شود، گفت: همچنین فیلم «پدران» از سالم صلواتی فیلمساز کردستانی و رئیس انجمن سینمای جوانان در نخستین روز این جشنواره (15 بهمن‌ماه) اکران می‌شود.

وی بیان کرد: سقف قیمت بلیط فیلم‌ها 10 هزار تومان درنظر شده و کل فیلم‌ها در قالب مجموعه‌ای کامل با قیمت 80 هزار تومان در اختیار مردم و مخاطبان قرار می‌گیرد.

رستمی ادامه داد: اصناف و بازاریان با ارائه معرفی‌نامه از تخفیف 10 درصدی، اعضای سازمان‌های مردم نهاد، دانشجویان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه با ارائه کارت شناسایی از تخفیف 15 درصدی، خانواده کارکنان شهرداری، طلاب، نیروهای مسلح و دانشجویان رشته‌های فرهنگی از تخفیف 25 درصد برخوردار خواهند شد.

وی اظهار کرد: برای اعضای مراجع فرهنگی و هنری، رسانه‌ای و ورزشی، دستگاه‌های فرهنگی 30 درصد تخفیف، فیلم‌سازان، اعضای مجمع سینمایی 40 درصد تخفیف، خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی و ساکنان نواحی منفصل شهری که از طریق دفاتر تسهیلگری محلی معرفی شوند، 50 درصد تخفیف لحاظ می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در اکران این دوره از فیلم‌ها برخی از هنرمندان برجسته کردستانی همچون «هوتن شکیبا و سعیدآقاخانی» حضور دارند.

برگزاری شب شعر «سردار دل‌ها» در بیجار

امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در این نشست ضمن تبریک آغاز چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: امسال برنامه‌های فرهنگی و فیلم‌های این جشنواره در پردیس سینما بهمن سنندج به‌عنوان یک پردیس مجهز و پیشرفته با آیتم‌های استاندارد اکران می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و فرهنگی است، چراکه در پیروزی انقلاب اسلامی همه اقشار مختلف و قومیت‌های جامعه نقش داشتند، بنابراین نباید نقش مردم را نادیده گرفت بلکه باید برای مردم کار کرده و مردم را با سینما آشتی دهیم.

مرادی بیان کرد: اکران همزمان فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر از 15 تا 21 بهمن و برپایی نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج، آغاز عملیات احداث سینمای سقز، برگزاری شب شعر و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رحمانی در شهرستان بیجار، برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی در گالری مهر شهرستان بیجار، رونمایی از کتاب، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، برپایی نمایشگاه عکس فجر انقلاب و اعلام فراخوان سومین دو سالانه نقاشی و بازبینی دومین تئاتر از جمله‌ برنامه‌های پیش‌بینی شده این ایام مبارک است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۰۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان